iCloud opslag gebruiken op Ipad en Pc

Omdat ik onder het weekend door een hardware probleem met een pc HD een aantal belangrijke documenten verloren ben, denk ik er toch wel over na om voor bepaalde bestanden op de een of andere wijze meer en meer gebruik te maken van iCloud opslag. Maar omdat ik daar niet echt veel van ken weet ik niet of dit wel een goed idee is voor mij. Ik gebruik momenteel naast een iPad ook nog altijd een Windows Pc, op die laatste heb ik iCloud for Windows staan en dus heb ik ook daarop wel toegang tot iCloud. Verder aan wat voor documenten denk ik? Dat zijn office bestanden, deze gebruik ik zowel op pc dan op iPad (maar gebruik daar nu MS Onedrive voor), Acad bestanden (enkel gebruikt op pc), een aanzienlijke hoeveelheid lokale muziek files in een iTunes bibliotheek, een hoeveelheid oude foto's (die niet zichtbaar moeten zijn op men iPad of iPhone) en verder documenten zoals documentatie onder pdf formaat en zo.
Heeft er hier iemand soms ervaring met een dergelijk gebruik van iCloud opslag, en wat zijn de eventuele nadelen ervan? Of denk ik beter aan een andere oplossing?

Mvg, Vic

Reacties

  • Ik gebruik daar erg eenvoudig iCloud drive voor, dat is eigenlijk een folder die je kan zien op ipad en windows pc. Alles wat je daarin steekt is toegankelijk op beide. Zo kan ik bestand downloaden op mijn iPad en iMac en nadien openen op mijn windows Pc....en vice versa. Ik gebruik die iCloud drive ook, als bestemming voor back-up van een windows programma....
  • Thx voor de reactie. Welke iCoud capaciteit bezit u dan? Spijtig dat het na 200Gb onmiddellijk nu 2Tb is. Al valt de prijs daarvan best wel mee, gelet de enorme capaciteit u dan heeft. Ik denk met 200Gb te starten, en als dat dan onvoldoende blijkt kan ik nog altijd overstappen naar 2Tb.
    Mag ik misschien nog even vragen welke Windows back-up software u gebruikt?
  • Nog de originele 5 Gb . je kan het geheel dus gratis proberen......alvorens iCloud te vergroten.
    Het besturings-en simulatiepakket (op W10) maakt zelf een tweede copie van zijn bestand bij het stoppen, op een plaats die ik kan kiezen, daarvoor heb ik iCloud drive gekozen. Die bestanden zijn niet zo groot, na een maand wis ik ze manueel.
  • Sorry, ik ben niet helemaal mee hoor. Wat bedoelt u met besturings- en simulatiepakket?
  • Waarom zou je iCloud gebruiken om je bestanden op te slaan als je al OneDrive gebruikt? :|
  • Enerzijds de OneDrive opslag die ik voor de moment gebruik is enkel de gratis 5Gb opslag, enkel voor men Office bestanden zou ik daarmee nog wel een tijdje zo verder kunnen werken, dat wel. Maar daarnaast heb ik nog behoorlijk wat andere bestanden die ik vooral tegen verlies zou willen beschermen door ze in een cloud opslag te bewaren. Zo heb ik onder andere een bijna 50Gb oudere originele foto’s archief, en een vrij grote Acad en muziek bibliotheek. En dus met andere worden men bedoeling bij het gebruik van cloud opslag is niet enkel te zorgen voor toegankelijkheid maar ook bescherming tegen verlies. Anderzijds zou ik liever alles bij elkaar hebben, en niet een deel bestanden hier en een ander deel elders.
  • Voor zover bij mij bekend zijn er geen gratis cloud opslag diensten die 50GB aanbieden. Dan komt het erop neer dat je zult moeten betalen.
    De keuze voor een cloud dienst is heel persoonlijk. Kies de aanbieder die voor jou het handigst werkt.
  • Klopt idd, gratis is meestal maar 5Gb, een paar jaar geleden was er eens een actie van TransIp voor gratis 1Tb bij de lancering van hun product Stack, maar ben daar toch spijtig niet op in gegaan. En omdat ik nu toch al 50Gb heb bij Apple voor back-ups en iCloud foto van iPad & iPhone. Daar heb nu nog wel wat ruimte maar dacht, ten einde het een het ander bij elkaar te hebben deze uit te breiden naar 200Gb daarenboven zijn de prijzen van Apple zeker niet hoger dan elders.
Log In of Registreer om te reageren.