Batterij verbruik hoger de laatste tijd

Al enige tijd stel ik telkens s’avonds vast dat men rest batterij niveau redelijk laag is. Nu heb ik vandaag bij wijze van test men iPhone weinig of niet gebruikt. Batterij instellingen geeft volgende info, laatste oplaadniveau 23:30 (gisteravond) 100% Activiteit per app de laatste 24u: berichten 1min op scherm, toegangscherm 4min op scherm, instellingen 1min op scherm, camera 1min op scherm. Dus feitelijk gebruik 4min. Ondanks dit zeer beperkt gebruik is vanavond (23u na vorige oplaadbeurt) men batterijniveau nog slechts 52%. Volgens gegevens die ik zo een klein jaartje geleden noteerde kon ik toen met 50% batterij apps zo ongeveer totaal 1u op scherm gebruiken. Dus vrees ik dat er iets mis is met men iPhone (type 6S), die natuurlijk niet zo erg recent meer is, (aangekocht maart 2016). Vandaar graag hier toch een paar vraagjes. Eerst en vooral kan dit alles het gevolg zijn van de batterij conditie, (maximale capaciteit 85%, piekprestaties ok)? Is het op een of andere wijze mogelijk het verbruik van een iPhone te monitoren, ik bedoel buiten wat ios instellingen aangeeft? Kan er een of ander proces buiten de gebruikte apps voor die verbruik zorgen, en hoe kan men dat checken? Ook las ik ergens iets over mogelijke malware of zo, op welke wijze kan men dat checken?

Mvg, Vic

Reacties

  • wie weet heb je hier een oplossing.

    https://www.iculture.nl/tips/tips-iphone-batterijduur-langer-maken/

    groetjes frank en suc6
  • Thx Frank voor deze reactie. De meeste van die dingen kende is wel hoor, ik heb nu Bluetooth en mail push uitgezet om eens te zien hoeveel verschil dit maakt.
    Malware of andere vieze dingen daar moet ik geen rekening mee houden?
  • Wil hier toch nog even op terug komen, om eens te informeren of niemand een ander idee heeft wat hier de hoofdzakelijke oorzaak van zou kunnen zijn. Dus als instellingen heb ik Bluetooth uitstaan, en wat betreft locatievoorzieningen deze staat wel aan, maar bij alle app heb ik enkel bij gebruik aan staan. Wat mail betreft gebruik ik enkel outlook en heb ik push uitstaan en ophalen nieuwe gegevens staat op handmatig. Instellingen geeft voor men batterij nog max capaciteit 85% aan
    Wat ik vooral eigenaardig vind is dat men batterij toch wel redelijk wat naar beneden gaat zonder dat ik men iPhone gebruik. Volledige opgeladen is na 12u zonder gebruik de batterij al 25 / 30% verminderd en na 24u met 40 / 45%. En dus vraag ik me af, komt dit door een hardware probleem, de batterij of het toestel zelf, of zou dit toch te wijten zijn aan een of andere instelling of iets in de software? En op welke wijze zou ik dit kunnen proberen vast te stellen. De prijs voor het vervangen van de batterij is nu wel niet zo hoog, maar als het daarmee niet opgelost is vind ik het toch maar dom om te gedaan te hebben
  • Mijn iPhone 6 met een leeftijd van 5 jaren en 10 maanden deed net hetzelfde, zonder gebruik, volledig geladen na ongeveer 12u terug leeg, maximumcapaciteit nog 88% en piekprestaties niet meer mogelijk. Vorige week zelf de batterij vervangen (voor 14,90€) en alles is terug normaal.
  • Thx voor de info, echter zelf de batterij vervangen zie ik me niet doen. Niemand een suggestie op welke wijze ik zou kunnen checken of ook voor mij een nieuwe batterij de oplossing is.
  • Behalve de capaciteit is ook het aantal laadcycli van belang. Bel Apple Support en vraag of ze dit kunnen uitlezen. Gebruik wel even een andere telefoon om te bellen. Ook kunnen ze een analyse maken van het gebruik. Dus loopt de batterij evenredig leeg met het gebruik.
  • timoshatimosha    Moderator
    Op een Mac kan men de laadcycli (en nog wat data) uitlezen met CoconutBattery:


  • Vic, ik weet niet of je al een oplossing hebt. Maar voor € 55,00 kan je je batterij laten vervangen bij de apple store. Na 4 jaar is het niet zo gek dat je batterij sneller leeg loopt. Succes.
Log In of Registreer om te reageren.