Mail blijft gelezen mail continu ophalen en opnieuw aanbieden als ongelezen mail in OS X 10.9.2

March 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hoe fix ik dit?, M'n mailprogramma haalt continu mail op, en blijft dit ook na meerdere malen gelezen te hebben steeds opnieuw aanbieden als ongelezen, daarnaast is het mailprogramma ook vreselijk traag geworden, duurt veel te lang om een mail te openen.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Over welke mail provider gaat het? iCloud, Gmail, Hotmail, Yahoo? Of nog iets anders? Gebruik je als mail protocol POP3 of IMAP4?
  • Provider is KPN, =geen wijzigingen, en gebruikt mailprotocol POP3..
  • staat
    bewaar mail op server aan?

    hij doet bij mij alle mail bewaren terwijl dit uit staat ook zon iri probleem
  • Hallo remco85, nee, dat staat niet aan..heb al van alles geprobeerd, probleem blijft bestaan..wordt er tureluurs van..
  • Inmiddels is het zo erg geworden dat ik mn mail niet meer kan openen of inlezen.
    Alles duurt giga-lang..THANKS @APPLE voor deze rotzooi..
  • Mail-Postbus-Bouw opnieuw op.
  • Hetzelfde probleem hier, ik heb postbus leeggemaakt, opnieuw opgebouwd, opnieuw geïndexeerd, account weggegooid en opnieuw aangemaakt.
    Helaas mocht dit alle niet baten, account weer weggegooid en IMAP aangemaakt, dit is een workaround voor mij, omdat ik mail ophaal op meerdere apparaten, dus POP is voor mij de beste optie, omdat ik dan ook de ongelezen markering terugzie, bij IMAP is door het lezen op mijn iphone de gelezen markering al omgezet.
    Volgens mij is dit gestart met een update van Mavericks, onder Yosemite is dit doorgezet.
    Wat er gebeurd is dat mail niet meer herkend dat de mail al is ingelezen en vervolgens wordt alle mail opnieuw ingelezen, dus alles wat op de server staat krijg je een kopie van.
    Als je dit een tijdje hebt laten gaan en je verwijdert een aantal mails dan heb je x maal het aantal dat je weggooit. Hierdoor wordt je Postbus enorm groot en dus traag !
    Dit verschijnsel deed zich voor de gewraakte update niet voor en onder IOS werkt het ook nog goed, ik echter een oud beesten de Iphone4 en dat hou ik voorlopig maar zo.
    Misschien dat iemand anders nog een oplossing weet om pop onder 10.9 en 10.10 goed te laten draaien.
Log In of Registreer om te reageren.