'Bijlagen kunnen niet via Mail Drop worden verstuurd'

August 2020 aangepast in macOS 10.15 Catalina
Sinds gisteren lukt het me niet om mails met grotere bijlagen te versturen via Mail.

Het gaat dan om bijlagen >10-15 MB. Voorheen lukte dit gewoon; er is niets veranderd. Daaronder lukt het wel, zij het tergend langzaam. Voorheen ging het versturen van een mail met 50 MB aan bijlagen sneller.

Wat gebeurt er dan? Nadat ik op 'Verzend' klik krijg ik de volgende melding:

'Bijlagen kunnen niet via Mail Drop worden verstuurd / Probeer het later opnieuw.'

Als ik vervolgens nogmaals op 'Verzend' klik, krijg ik de volgende melding:

'Dit bericht kan niet in de postbus 'Uitgaand' worden bewaard. Het bericht bevat een of meer bijlagen die te groot zijn om in de postbus 'Uitgaand' te bewaren. Verwijder enkele bijlagen.'

De mail wordt vervolgens alsnog verstuurd. Althans, Mail doet een poging. Linksonder verschijnt een melding: 'Bericht versturen' met een voortgangsbalk, maar die loopt maar niet vol. Als ik meerdere keren test, dan hoopt het aantal MB's van de verschillende mails zich op. Er wordt uiteindelijk niks verstuurd.

Dit gebeurt dus sinds gisteren; voorheen kon ik gewoon mails versturen met tientallen MB's aan foto's of andere bijlagen. Ook vanaf andere accounts (dan mijn iCloud) die zijn ingesteld lukt het me niet. Ik krijg dezelfde meldingen.

Het enige wat ik kan bedenken: gisteren heb ik macOS ge-update naar 10.15.6. Sindsdien doet zich dit probleem voor. In Mail staat 'Verstuur grote bijlagen met Mail Drop' aangevinkt. Wat is er aan de hand?

Reacties

Log In of Registreer om te reageren.