Niet volledige datum bekend bij foto's

Hallo, MacOS kent in Foto's de mogelijkheid om aan een foto een datum toe te voegen en ook om deze te wijzigen. Het gaat daarbij echter steeds om een exacte datum, bestaande uit dag, maand en jaar. Ik heb veel foto's in mijn verzameling, waarvan ik alleen het jaar van de opname en soms ook de maand weet, maar niet dus de precieze datum. Is er een mogelijkheid om in de metagegevens van de foto alleen het jaar (en eventueel de maand) van de opname op te nemen? Nu ben ik aangewezen op alternatieven zoals '01 (dag). 01 (maand). jaar' voor alle foto's waarvan ik alleen het jaar, maar niet de maand en de dag weet. Maar misschien is er niet echt een oplossing die voorziet in wat ik graag wil en moeten we Apple vragen om dit te regelen. Alvast bedankt voor de reactie.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Exchangeable image file format (Exif) is een internationale standaard. Apple kan daar niets aan "regelen".
  • OK. Bedankt. Items zoals trefwoord en beschrijving kunnen in Apple Foto’s worden opgeslagen zonder dat dit onderdeel uitmaakt van de Exif gegevens (als ik het goed heb). Zou dat ook niet met een datumveld kunnen gebeuren als niet de volledige datum bekend is?
Log In of Registreer om te reageren.