iPhone 4 herkent SIM niet meer na update 7.1

March 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Na installatie van de laatste nieuwe update herkent mijn iphone mijn SIM niet meer. Wat nu?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Welke boodschap verschijnt er? "Herkennen" is nogal vaag.
  • Er is geen Sim kaart geinstalleerd
  • Heb Iphone reeds herstart, kaartje herplaatst maar telkens hetzelfde probleem.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb hier ook de iOS 7.1 update gedaan op een test iPhone 4, zonder problemen. Aan de update zal het wel niet liggen. Het lijkt eerder op een probleem met de SIM-lezer of SIM-kaart.

    Voer eens een harde reset uit. Aan/uit en Home knop ingedrukt houden tot het appeltje verschijnt.
  • Dit is mij nog nooit eerder tegen gekomen tijdens een update. Heb de iphone toch al een tijdje en de SIM kaart ook. Zal eens zien of deze methode werkt. Dank u
  • timoshatimosha    Moderator
    Tijdens of na de update werden er bij mij ook nieuwe aanbieder instellingen (Carrier Settings) geïnstalleerd. Bij mij is dat Mobistar 16.0. Het is niet uitgesloten dat die nieuwe Carrier Settings moeilijk doen met een heel oude SIM-kaart.
  • Heb een herstel gedaan via ITunes en blijkbaar heeft dit geholpen. Mijn SIM werkt terug perfect. Dus het lag dan toch waarschijnlijk aan de update.
  • Kan dit dan ook met een SIM kaart die ik aangekocht heb vorige zomer? Zal dan eens een nieuwe Simkaart aanvragen en kijken wat er gebeurt als ik dan de update doe.
  • timoshatimosha    Moderator
    Vraag voor alle zekerheid een nieuwe SIM-kaart aan. Ik heb het probleem dat jij beschrijft ooit gehad, onder iOS 6, met een SIM-kaart van T-Mobile NL.
  • Ok dank u.
    Ik hou jullie op de hoogte.

  • Heb hetzelfde probleem. Net die update gedaan en foon geeft de melding geen simkaart gevonden. Harde reset helpt niet. Herstel via iTunes is dan terug naar fabrieksinstellingen?
Log In of Registreer om te reageren.