Dynamische bureaublad werkt niet (goed)

Kort gezegd: de dynamische bureaublad op mijn iMac werkt niet naar behoren. Als ik de Catalina-, Mojave- of Zonnetintenachtergrond instel, veranderen deze niet geleidelijk maar in stapjes. Om de zoveel tijd loopt de achtergrond in een fractie over op de volgende afbeelding, afhankelijk van het moment van de dag.

Waar ik ook kijk, ik kan nergens informatie vinden over dit specifieke probleem. Voor zover ik weet heb ik het instellen van datum en tijd op automatisch staan. Hetzelfde geldt voor het instellen van de tijdzone gebaseerd op mijn locatie. Deze instellingen lijken vereisten voor het gebruik van de dynamische achtergronden.

My iMac:
- 4K, 21-inch, 2019
- 3,6 GHz Quad-Core Intel Core i3
- 16 GB 2400 MHz DDR4
- 1 TB Macintosh SSD
- Radeon Pro 555X 2 GB

Ligt het misschien aan de i3-processor en/of de 2 GB grafische kaart die het niet aankunnen? Of een instelling die ik moet veranderen? Help!

Reacties

  • Works as designed!
    De dynamische wallpapers bestaan uit "een aantal" afbeeldingen. Zo bestaat "Catalina" uit 8 afbeeldingen en "Mojave" uit 16.
    Ja kan dit zelf nakijken door in Finder naar “/System/Library/Desktop Pictures/“ te gaan en de afbeeldingen te openen in Preview. In de zijbalk zie ja dan een detail van de afbeeldingen, en meteen ook het aantal.
  • Pramon, bedankt voor je reactie! 'Works as designed', dus het is juist de bedoeling dat de afbeeldingen in stapjes veranderen en niet geleidelijk in elkaar overgaan gedurende de dag?

    Ik ben naar de locatie gegaan die jij opgeeft en daar vind ik inderdaad de verschillende achtergronden van Catalina en Mojave, bestaande uit respectievelijk 8 en 16 afbeeldingen.
  • Ik begrijp inderdaad dat een “filmpje” van 24 uur dat uit slechts 8 beelden bestaat alleen in stapjes kan gaan. Wel beelden die matchen met het uur van de dag of de nacht.
    Je mag deze achtergronden dan ook niet verwarren met de aerial screensaver zoals we die kennen van de Apple TV.
  • Wat ik dacht was dat de afbeeldingen heel geleidelijk en continu in elkaar overgaan gedurende de dag, als een soort simulatie dus van de werkelijkheid. Maar het gaat dus in stapjes op gezette tijden van het ene naar het andere stilstaande beeld.
Log In of Registreer om te reageren.