Ordenen van boeken is armoedig in books. Hoe wel ?

De boekenalp van Apple blijft voor mij een hopeloos geval om mijn boeken goed in te delen. Vooral omdat de App alle pdf's er ook even bij gooit . In feite (tenminste dat denk ik) kan je alleen op verzamelingen of categorieën indelen. Terwijl ik van die laatste niet weten hoe je ze kan toevoegen aan een boek of artikel. Maar omdat je geen sub-verzamelingen onder een hoofdverzameling aan kan brengen wordt een grote verzameling onoverzichtelijk. Voorzover ik weet werken tags niet in de bibliotheek. Kortom kan iemand mij helpen (aan een app) hoe ik mijn boeken en pdf's (een duizend totaal) kan ordenen ?

Reacties

  • Op welk OS praten we hier over, Mac OS X of iPadOS
  • Mocht iemand een oplossing weten, hoop ik voor jou dat je wèl "ergens" een kopie van alle boeken hebt staan.
    Eenmaal in de Boeken App van Apple kan je er niets meer mee.
    Dus niet meer delen, mailen of kopiëren.
    Lezen en/of verwijderen zijn dan de enige mogelijkheden.
  • Het gaat bij mij over mijn Macbookmet Catalina
  • Kun je hier iets mee dan? En zo niet kun je misschien even duidelijker uitleggen wat je wel wilt ipv wat er niet kan.
    En als je ze echt wil ordenen op auteur of reeks of jaartal zul je Calibre moeten genruiken.


  • Dank je Kokkie. Vooral tip Calibre, dat ga ik eens uitzoeken. Want het probleem dat ik heb is bij jou ook te zien. Een eindeloze rij, die in principe niet is cat's met weer onderverdelingen (zoals wel bij de filemapstructuur in Finder) is in te delen. Heb je nog wel een tip hoe ik categorie (zoals bij jou veel thrillers) kan toevoegen aan het boek ? Kijk in jouw lijst bv. naar 'operatie Ijsberg' . Alvast dank
  • In Calibre kun je echt alles aanpassen. In de menubalk, tweede van links, staat 'metagegevens bewerken'

    En op deze website kun je echt bijna alle boeken plus info vinden


  • Dag Kokkie,

    Ik heb even naar de demo op hun site gekeken. Geweldig, precies wat ik zoek. En nog open source ook. Apple moet rode wangetjes van schaamte krijgen. Bedankt voor je advies
  • Graag gedaan en succes er mee.
Log In of Registreer om te reageren.