iMac speelt geen DVD's

March 2014 aangepast in Hardware problemen
Ik heb een gloednieuwe iMac 27" 3,5 GHz met 8 GB intern en daaraan een USB superdrive.
Let wel ik ben kei groen op iMac gebied!!
Indien ik een DVD -r inleg loopt de zaak zo goed als vast en blijft een gekleurd balletje draaien.
De DVD laat zich niet uitwerpen, dus moet ik met de muisknop ingedrukt de Mac opnieuw opstarten.
Ik heb zeer veel zelf gebrande DVD's van het merk Verbatim (geen goedkoop merk!)
Indien ik diezelfde DVD's in mijn externe drive van de PC leg, speelt deze ze direct af.
Dus die drive maar aan de Mac gehangen en hetzelfde probleem, speelt niet af en werpt niet uit.
Ik moet dan de stroom eraf halen en weer insteken en gelijk op uitwerpen drukken.
Een kant en klaar DVD (b.v. James Bond) spelen beide speler wel direct af op de Mac.

Iemand een idee waar ik het moet zoeken??

Bij systeminfo geeft de Mac aan dat de USB superdrive alle soorten DVD's kan afspelen en branden.

Reacties

  • March 2014 aangepast
    Hoe zijn de dvd's gebrand? Als je de dvd opent op je windows PC staat er dan een VIDEO_TS folder in? Zo niet dan kan het zijn dat je ze gebrand hebt in een windows structuur die niet uit te lezen is op een mac. Misschien dat er een tool/programma voor is.

    Heb je ook al een originele DVD geprobeerd? Als dat namelijk niet werkt zou ik contact opnemen met Apple Care, eerste 2 maanden is software support nog gratis.
  • Joris, dank voor je reactie,
    Ja het is gewoon een dvd rip met VIDEO_TS en AUDIO_TS.
    Een koop dvd speelt hij wel af.
    Ik vind ook op geen enkel forum, of waar dan ook op Google een oplossing.
    Ik heb overigens AppleCare Protection Plan bij de Mac gekocht.
  • Dan zou ik je vraag daar stellen, de service is perfect. Misschien weten ze het antwoord niet direct maar gaan ze het in ieder geval uitzoeken. Heb het contact met ze altijd als prettig ervaren.
  • Laat nog wel even weten wat precies het probleem was zodat de volgende die dit heeft het antwoord hier kan vinden.
  • ik heb exact hetzelfde probleem.....kan ik testen of de dvd's goed gebrand zijn??? alvast bedankt jaap (misschien nog groener dan jannemanne)
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Jannemanne met ACP kan je 3 jaar lang Apple bellen met dit soort vragen, als het nodig is kan je altijd worden geholpen door een soort van schermovername-support.
    Is het goed afgelopen? Wat is je resultaat en hoe moet je het doen?

    @jaapdepui Kan je meer info geven hoe en waar het is fout gelopen? Je zegt dat je kon branden maar niet kan uitlezen? Met het programma QuickTime (standaard op je Mac) kan je deze normaal uitlezen, lukt het toch niet dan kan je VLC eens proberen, deze moet je wel eerst Downloaden en installeren.

    Het kan interessant zijn om ook even te kijken naar Apple Care Program. Deze bied nog extra voordelen op en is aan te raden voor beginnende mac-gebruikers, het is overigens nog aan te schaffen tot 1 jaar na aankoop van je mac. Meer info vind je op de site terug van Apple.
Log In of Registreer om te reageren.