Archief leeg maken in Mail

June 2020 aangepast in macOS 10.13 High Sierra
Bij een wat groter document versturen krijg ik steeds deze popup:; ik leeg me prullenbak maar dan nog dit bericht. Kijk ik in het Archief dan staan daar 1400 heel oude berichten in (mogen weg) dus klik op verwijderen en weg zijn ze, maar dan kijk ik weer in de prullenbak staan ze daar allemaal weer en zo blijft het jojoën . Hoe krijg ik het Archief leeg.??
Gr. Bonsai.

Reacties

  • June 2020 aangepast
    Het probleem is denk ik niet op te lossen door alleen maar mail te verwijderen. Mails zijn relatief klein en kunnen door bijlages wel groter worden, maar dan is het nog niet heel veel ruimte wat het gebruikt.

    IK denk dat je meer kan bereiken om op de schijf zelf te kijken, bijvoorbeeld in downloads, of er daar geen oude bestanden in staan die weg kunnen, daarna wel je prullenbak legen.

    Ik weet niet of in High Sierra deze optie al bestond, in later MacOS versies wel.
    Ga naar "Over deze mac' kies voor 'Opslag' en daarna 'Beheer'

    Je zie nu een overzicht wat veel ruimte in beslag neemt. In 'Applicaties' staat waarschijnlijk de app x-code. Deze is hoofdzakelijk voor ontwikkelaars en gebruiken de meeste mensen nooit. Deze zou je kunnen verwijderen.
    Verder staat er IOS als je een iPhone of iPad hebt. Hier staan misschien ook oude backups in die dus niet meer nodig zijn.
  • Oké bedankt ik ga het bekijken. Maar dan blijft nog mijn vraag waarom verwijderd hij de mail niet met het commando verwijderen en gaan ze naar een andere map en zet hij ze weer in de prullenmand en andersom.?
    Ik ben geen kenner op de pc.
  • Het kan zijn dat de schijf zo vol is dat de wijzigingen die je maak niet worden opgeslagen.
  • Oké, ik heb een nieuwe harde schijf van 250 Gb waarvan er nu 100 Gb wordt gebruikt, dus vol is hij niet
    ????
  • Kan het probleem bij je mailprovider zitten ? Heb jij daar beperkt plaats met IMAP mail ?
Log In of Registreer om te reageren.