Portable usb hard drive geschikt voor Time Capsule?

Werkt een portable usb hard drive, zonder eigen voeding, als je die aan een Time Capsule aansluit? (Uiteraard als hij goed geformatteerd is, etc.)

We hebben een 2Tb TC (het hoge model). We maken er backups van 4 Macs op, maar hij raakt snel vol en het opruimen van oude backups gaat niet goed. Ik heb begrepen dat verstoord wordt als voor meerdere macs dezelfde schijf/partitie wordt gebruikt. Ik ga een externe HD van een paar Tb aanschaffen, waar ik voor elke mac een eigen partitie maak. Het liefst wil ik een 2.5 inch portable gebruiken, als dat tenminste werkt.. (Ik heb er nu een HDD van een paar honderd gig aan gehangen, dat gaat prima, maar die heeft eigen voeding.)

Reacties

  • Ja gaat prima, maar al een aardige tijd gebruik van een USB drive (zonder extra voeding) als TC voor mijn iMac.
  • Tnx, Michel. Sluit jij hem aan op je iMac, of op een Time Capsule?
  • Gewoon rechtstreeks op de mac, werkt prima
  • Heb alle timecapsule een tijd geleden weggedaan en het opgelost met een usb drive.
    Ik vond dat er te weinig ondersteuning en updates waren voor de timemachine
  • Mijn backup staat op een USB portable disk op een airport poort, werkt al jaren. Dit nadat de TC onder garantie kapot ging , geen nieuwe gekocht, zelfs niet ingeruild.
  • Tnx, Michel en Theo. Wij hebben geen AirPort en telkens de harddrive aansluiten op alle MacBooks vind ik een achteruitgang t.o.v. automatische backups op een schijf in ons netwerk. Maar het draait inmiddels prima, met een portable usb hard drive inderdaad.
  • timoshatimosha    Moderator
    @Ilanman

    Een Time Capsule is een AirPort, meer bepaald een AirPort Time Capsule.
Log In of Registreer om te reageren.