iPhone opladen aan iMac lukt niet meer

June 2020 aangepast in macOS 10.15 Catalina
Hallo,
Sinds kort lukt het niet meer om mijn iPhone X op te laden aan mijn iMac (najaar 2014/ Catalina). Tot voor kort was er geen probleem maar als ik de iPhone nu aansluit maakt hij verbinding met de iMac maar een moment later valt de verbinding weer weg. Dit gaat continu zo door. De iPhone is dus niet meer op te laden aan de iMac maar ik kan daardoor ook geen foto's meer laden in Foto's. Ik heb inmiddels verschillende kabels geprobeerd maar dat maakt geen verschil.
Inmiddels ook OS Catalina hersteld maar ook dit helpt niet.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen??
Groet
Tom

Reacties

  • Misschien moet je de Mac en iPhone elkaar even laten vertrouwen.
  • Ze vertrouwen elkaar al jaren 😊. Dit gebeurde van het ene op het andere moment.
  • June 2020 aangepast
    Kan een probleem zijn met de lightning poort van je iPhone, heb je ook al geprobeerd met een ander computer?
    Laad de telefoon wel gewoon op via de oplader?
    Heb je ook een andere usb poort geprobeerd?

    Je kan ook de trust verwijderen en deze opnieuw aanmaken, al zou dit geen effect mogen hebben op het opladen volgens mij. Dit kun je doen door het volgende:

    Ga op de iPhone naar instellingen | Algemeen | Stel opnieuw in | Herstel locatie en privacy
  • Bedankt voor reactie en advies jemmie.
    Ja de telefoon laad zonder problemen op aan de oplader op 230 volt en ook in de auto geen enkel probleem.
    Ik heb alle USB poorten van de iMac geprobeerd maar allen zonder resultaat.
    Ik ga morgen eens de trust van de iPhone verwijderen. Eens kijken of dat werkt.
Log In of Registreer om te reageren.