Hangslot macbook ontgrendelen lukt niet

Hoi iedereen,

Ik heb een Macbook 12” en nadat ik de mijn accountnaam heb verandert kan ik niet meer het hangslot openen. Er wordt gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord en ik heb echt alle mogelijkheden al geprobeerd, maar hij geeft steeds aan dat het fout is. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je moet dan je wachtwoord eens wijzigen via de stappen uitgelegd in dit artikel: https://www.appletips.nl/os-x-het-wachtwoord-van-een-gebruiker-wijzigen/
  • Dat heb ik al geprobeerd, maar het werkt niet...
    Ik ben er wel achter gekomen dat mijn account een standaard account is ipv een beheerder. Alleen is mijn acount het enige account wat op de computer staat
  • QuintenQuinten    Moderator
    June 2018 aangepast
    Ok, je kan een nieuwe gebruiker aanmaken met beheerders rechten via volgende stappen:

    1. Start je computer op in Single User mode door de toetsen comando ⌘ + S tijdens het opstarten.
    2. Vervolgens zie je een terminal die heel veel lijnen tekst toont. Wanneer de teksten stopppen met scrollen is de computer klaar en kan je teksten typen, de tekst die op deze onderste lijn staat moet :/ root# zijn.
    3. We gaan eerst de harde schijf terug koppelen (dit is nog niet gebeurt), zodat we de gebruiker kunnen aanmaken. Dit doe je door volgende code in te geven /sbin/mount -uw Druk vervolgens op de enter toets en je harde schijf is nu gekoppeld.
    4. We gaan nu macOS laten weten dat het, de startscherm moet tonen zoals de eerste keer dat je de computer hebt opgestart toen je het toestel kocht. Hier kan je dan de nieuwe gebruiker aanmaken met beheerders rechten. (het verwijderd trouwens niet jouw bestaande gegevens op het toestel. Voer dus volgende code in: rm /var/db/.applesetupdone en druk op enter.
    5. Herstart nu de computer door het volgende in te geven Reboot en druk opnieuw op enter.
    6. De computer start opnieuw op en je kan nu de gebruiker aanmaken met beheerders rechten. vervolgens kan je jouw huidige account terug beheerders rechten geven en verder werken. Later kan je jouw net gecreëerde account terug verwijderen, via Systeemvoorkeuren.

    Succes.
  • Ik heb het zelfde probleem maar wat je hebt geschreven qua oplossing, kan ik die codes niet zien
  • June 2020 aangepast


Log In of Registreer om te reageren.