Mail instellingen mail.app verwijderen uit iCloud

Hallo,
ik heb problemen met de instellingen in de mail.app
Soms werkt de mail ineens niet meer, en staan er instellingen spontaan verkeerd.
Vervolgens zet ik de instellingen goed, maar haalt iCloud spontaan weer de eerdere instellingen tevoorschijn.
Je ziet ze soms gewoon "terugschieten" als je even niets doet.
Ik zou daarom graag de instellingen verwijderen uit iCloud, maar hoe doe ik dat?
Bij sleutelhanger staan wel de wachtwoorden maar niet de poortnummers ed, terwijl die blijkbaar wel ergens worden bewaard.
Weet iemand hoe je die ergens kunt verwijderen / resetten?

Reacties

  • De installing voor mail in de iCloud kun je uitzetten door naar systeem voorkeuren te gaan en dan Apple ID te kiezen, ik dacht alleen niet dat dit ook de instellingen van het mail account opslaat.
    Waarom denk je dat iCloud deze settings aanpast?
  • Hoi Jemmie, dank voor je reactie! Ik denk dat het in iCloud wordt opgeslagen omdat als je een wijziging aanbrengt in de instellingen, dan "springt" hij vaak spontaan terug op de "oude" instellingen. Ik had dat al vaak bij een vriend gezien, maar nu gebeurt het bij ook steeds. 2 weken terug waren spontaan een paar wachtwoorden uit accounts verdwenen en konden niet worden ingevuld, omdat dan het ww niet klopte. Na alles verwijderd te hebben en opnieuw ingesteld werkte alles weer naar behoren. Gisteren gebeurde het opnieuw alleen bij het opnieuw installeren kwamen er spontaan verkeerde poortnummers, dus dat aangepast maar dan "springt" het dus steeds terug naar de verkeerde poortnummers en accountnaam ed
    Vorig jaar bij die vriend gebeurde dat steeds en ben ik er lang op www naar op zoek geweest maar nu het bij mij ook zo was, weer opnieuw gaan zoeken, en zo bij jullie uit gekomen :-)
  • IK gebruik geen mail synchronisatie via iCloud, dit is met IMAP ook niet nodig. Ik zou echt voor IMAP gaan, via de link die meegaf voor tele2, of beter voor een email provider die niet gekoppeld is aan een internet provider.
  • Ik gebruik ook gewoon IMAP en een emailadres niet van een provider maar van mijn eigen domein. Dus dat is allemaal oke :-) Het lijkt er alleen op dat de instellingen in de apple mail iets synct in iCloud, maar dat zou volgens jou dus niet zo werken? Het gekke is idd ook wel dat ik op de iPAd en iPhone niet die problemen heb, dus je zou zeggen als het via iCloud gaat dat het daar ook voor problemen zou zorgen...
    Dan ga ik verder opzoek waar het aan kan liggen, dank voor je meedenken!
  • June 2020 aangepast
    Waarom wordt je mail dan ook nog naar je iCloud gesynced? Het staat al in 'cloud' bij je provider.
  • Nou de mail wordt niet naar iCloud gesyncd maar de account instellingen in het mailprogramma (althans, dat lijkt zo omdat de instellingen "terug springen" naar de vorige instelligen
  • Ik geloof niet dat deze settings uit de iCloud komen, maar dat de setting niet goed worden opgeslagen op de mac.
    Je zou het mail account eens kunnen verwijderen en opnieuw maken.
  • June 2020 aangepast
    Het aanzetten bij iCloud > Mail bij de “apps die iCloud gebruiken” heeft m.i. alleen nut als je @me of @icloud accounts gebruikt.
  • Account verwijderen en opnieuw aanmaken werkt niet, ook dan komt hij terug met de oude instellingen. Daarom dacht ik dat dat met iCloud te maken had, maar als dat niet kan, moet er een andere reden zijn. Dus ik ga weer verder zoeken :-)
  • @EllenDP, ik heb precies hetzelfde gehad. Tot dat ik er achter kwam dat de mailinstelling in iCloud alleen geldt voor Apples eigen maildienst. Dus mijn vraag is: wat staat bij het mailadres achter het @ ?
Log In of Registreer om te reageren.