Sinds iOS 13.5 blijven achtergrondtaken lopen en trekken batterij leeg

Vorige zondag clean install gedaan op mijn Xs Max. Geen iCloud backup teruggezet omdat er een hoop zooi op mijn toestel stond dat niet meer nodig was.
Het klassieke verhaaltje dat de batterij dan plots vlugger leeg raakt wegens indexeren enz. Duurt bij mij meestal een week tot 14 dagen.

Inmiddels kwam iOS13.5. Geïnstalleerd en de batterij loopt nog vlugger leeg. Ik kijk bij verbruik en blijkt dat daar een random app continu op achtergrondtaken loopt. Vandaag is dat de ene app, morgen de andere, maar nooit twee tegelijk.
De bewuste app verwijderen helpt niet, al snel komt de andere op achtergrond lopen.

In instellingen staan achtergrondtaken uitgeschakeld.

Enkel als je de iPhone op spaarstand zet stopt het fenomeen meteen. Terug "normale" modus en het probleem herneemt.

Is hier wat tegen te doen, of wachten tot de volgende update?

tnx
Gert

Reacties

  • Heeft daar nu niemand anders last van?
    Gisteren ontdekt dat ook mijn iPad pro 2017 met iPadOS 13.5 hetzelfde probleem heeft...
  • May 2020 aangepast
    Ik heb hier geen last van, al meerdere iPhones geüpgraded, verschil is misschien wel dat ik de updates via de computer geïnstalleerd heb.
    Misschien een idee om eens de versie opnieuw via de computer te installeren?
  • Ik kreeg gisteren de tip om eens de bewuste toestellen volledig te wissen en gewoon iCloud reservekopie terug te zetten.
    Niet opgekomen omdat ik net voor die upgrade naar 13.5 de iPhone al eens had leeg gemaakt en elk appje er individueel terug had opgezet.

    Nu goed, gisterenavond dat even met de iPad geprobeerd, iCulture (één der apps die de boel elke keer leegzuigt) geopend en vanmorgen nog alles ok.

    Hetzelfde vanmorgen met de iPhone ook geprobeerd. We gaan het wellicht in de loop van volgende week weten.

    Ik heb de ervaring als een iPhone een "grotere" update krijgt je toch zeker een week moet wachten voor alles gestabiliseerd is en je een normaal batterijverbruik hebt.
    Gooi je alles eraf en installeer je terug is dat net zo.
  • Jemmie, je hebt het toch wel degelijk over iphones die je geupgrade hebt naar iOS13.5?

    Van deze middag 12u30 van de lader gehaald, op een fotootje en een filmpje van 10 seconden maken na niet gebruikt. Nog 60% over.
    Mail loopt op achtergrondactiviteit, iCulture opnieuw, foto's...

    Ik kan enkel nog leeg maken middels DFU modus... en dan via computer alles terug zetten. Dit ga ik nog doen als jij kan bevestigen dat je de iphones naar 13.5 geupgrade hebt.
  • May 2020 aangepast
    Alle iPhones welke ik geüpdate heb is inderdaad naar 13.5
  • Ik heb precies hetzelfde probleem als raverke95 met mijn IPhone XR sinds de laatste update naar ios13.5. Ook bij mij lopen er, als ik bij batterij verbruik kijk, achtergrond taken mee die de accu sneller leegtrekken. Ik heb ook bij instellingen de achtergrondtaken uitgeschakeld. Ik heb wel gemerkt dat dit vooral bij de weer apps geldt. Maar als ik een app verwijder is er weer een andere app die op de achtergrond meeloopt.
    Ik hoop dat er gauw een nieuwe update komt.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik hoop dat er gauw een nieuwe update komt.


    Die nieuwe update is er al een paar dagen, zijnde iOS en iPadOS 13.5.1
  • Heb ik ook geïnstalleerd, hetzelfde probleem blijft zich voordoen.
  • Zo heb ik vorige dinsdag mijn Xs max via DFU mode hersteld, 13.5.1 er op gezet, precies hetzelfde.
    Dan de twee apps (HLN, iCulture) die in achtergrond liepen verwijderd, nu gaat mijn mail app (originele van iOS) in achtergrond batterij zuipen.
    Ben teweten gekomen dat m’n iPad pro 2017 hetzelfde gedrag vertoond.
    Zeer irritant en erg jammer dat het zolang duurt dat Apple met een fix komt.
  • timoshatimosha    Moderator
    June 2020 aangepast
    Zeer irritant en erg jammer dat het zolang duurt dat Apple met een fix komt.


    Wanneer heb je dit probleem dan gemeld aan Apple? En heb je dat via de Apple feedback website gedaan?
  • timosha, ik had vorige week een probleem met mijn AirPods. Hiervoor heb ik het Apple support nummer gebeld. Tegelijk aan de operator even gepolst ivm de bewuste problemen met iOS 13.5 en vermeld wat ik reeds gedaan heb.
    Ik kreeg de commentaar dat ik al bijzonder veel uitgeprobeerd had en dat hij het verder ook niet wist. Ik vroeg wanneer er een opnieuw een update was. Kon hij niet zeggen. Een uur later werd iOS 13.5.1 gelanceerd. :#
    Zo vraag ik me af wat men daar bij Apple Support zit te doen. Ik weet het verdorie beter dan de mensen van support...

    Heb je een link naar de correcte feedback site? Dan zet ik het daar ook nog eens op.

    (In bijlage een overzicht van mijn batterij verbruik. Enkele telefoontjes gedaan, foto via Whatsapp gestuurd, 7 min de krant gelezen, half minuutje trailertje op Netflix gezien en 10 sec mijn mails bekeken. Minder dan een minuut Facebook, dus dat laatste klopt ook al niet.
    Voor iOS 13.4 had ik in deze situatie 's avonds nog minstens 85% batterij, nu slechts 64 op moment van schrijven)


  • timoshatimosha    Moderator
    June 2020 aangepast
    https://lmgtfy.com/?q=apple+feedback+geven

    Ik heb die problemen in ieder geval niet op twee iPhones en twee iPads.
  • https://lmgtfy.com/?q=apple+feedback+geven

    Er is veel rotzooi online. Daarom vraag ik de correcte URL hier. Daar is een forum voor, toch? Maar goed, ik zal mijn plan er wel mee trekken.

    Als jij het probleem niet hebt, vraag ik me af wat er aan jouw toestellen anders is als aan de mijne. Nooit gehad in twee jaar die apps te gebruiken.
    Bewijs staat hierboven, achtergrondgegevens staan uit in instellingen.

    Factory restore via DFU, dan is er toch niks meer achter dacht ik...
  • Ik heb recent laatst all me Apple Aparaten geüpdatet naar de nieuwste versie van iOS 13.5.1 dit geldt voor me iPhone , iPad met iPad Os 13.5.1 en Voor me Apple Watch/ Watch Os 6.2.6 , en het lijkt. Wel of sindsdien alle 3 de updates alle Accu’s leegtrekt van al mijn Apple Aparaten, normaal doe ik met mijn Apple Watch 5 , 2 dagen op volle batterij , met me iPhone 11 pro Max 2,5 dag en iPad een hele Week omdat ik er maar heel soms op zit , nu die ik met de iPad een halve week , Apple Watch 1 dag en me iPhone ook 1 dag , heel apart , zijn er meerdere mensen die er last van hebben ?
  • Welkom in de club, lees mijn bijdrage hierover ook maar eens...
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
Log In of Registreer om te reageren.