Kan geen mailberichten via tele2 account ontvangen

Hallo, sinds gisteren kan ik op onze 2 ipad,s en 2 iphones ineens geen e-mail meer ontvangen. De foutmelding is; "Fout in account tele2. De E-mailserver 'pop.tele2.nl reageert niet. Controleer of je de juiste accountinfo hebt ingevoerd in de e-mail instellingen". Op mijn macbook ontvang ik alles gewoon. Ik heb helemaal niets veranderd maar ineens lukt het niet meer. Is er iemand die raad weet. BVD Jos

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Gebruik je op de MacBook ook de POP3 mail server van Tele2? Of misschien de IMAP server?
  • Hallo Timosha, ik heb de popserver in gebruik. Maar het heeft altijd gewoon gewerkt. Zaterdag kreeg ik een melding op mijn macbook dat mijn mailbox vol was. Ik heb de mailbox geleegd en volgens mij niets bijzonders gedaan. Maar vanaf zaterdag kan ik op 2 iphones en 2 ipads geen tele2 berichten meer ontvangen. Verzenden op de ipads en iphones kon nooit met tele2 want dan krijg ik de melding de provider relaying niet toestaat wat dat ook moge betekenen. Verzenden doe ik dan ook altijd via het icloud adres. Het is heel vervelend want eigenlijk gebruik ik de mac niet zoveel maar moet ik hem nu steeds pakken want bijna alle mail komt op mijn tele2 adres binnen en dat doet het niet meer.Hoop dat iemand raad weet.
    Ik heb gisteren geprobeerd om het tele2 adres opnieuw in te voeren maar dat gaat niet. Ik kan het uit de lijst verwijderen maar krijg met invoeren een melding dat het adres al is ingevoerd. Dat staat dus ergens in de cloud opgeslagen maar ik weet niet hoe ik dat moet verwijderen.
  • timoshatimosha    Moderator
    POP3 is een antiek protocol uit de jaren 80 van de vorige eeuw. Misschien is het tijd om over te stappen naar het IMAP protocol.
  • Als ik de hostnaam verander in imap krijg ik een foutmelding. De POPserver “imap.tele2.nl” reageert niet. Ik vind het echt onvoorstelbaar dat ik ineens op 4 apparaten geen tele2 berichten meer kan ontvangen. In mijn beleving moet er iets in de cloud opslag fout zijn gegaan maar ik weet niet hoe ik de cloud opslag uit schakel. Ik lees dat er van alles geconfigureerd kan worden en dat je door apparaten naast elkaar te plaatsen gegevens kan overbrengen en daar gaat m.i. Iets fout. Heel vreemd.
  • Ik zit mij te bedenken dat er een update van Apple is geweest voor de ipad en iphone. Eigenlijk denk ik dat hier iets mis mee is want anders kan ik het niet verklaren dat al deze apparaten geen mail meer kunnen ontvangen van tele2. Misschien het feit dat tele2 met het pop3 protocol werkt? ik hoop op een snelle oplossing
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik kan mij niet voorstellen dat dit probleem veroorzaakt wordt door een iOS update. Neem contact op met Tele2. Misschien kunnen die verder helpen.
  • Op mijn macbook ontvang ik alles goed. Aan de instellingen ligt het dus niet want die zijn op alle apparaten gelijk.
  • Hallo Timosha ik heb een bericht op het tele2 forum gezet en tot mijn grote verbazing werkt alles nu weer. Alleen weet ik niet hoe dit kan. Bedankt in ieder geval.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan kan er een slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.