Niet-werkende camera op iMac bij videobellen

Videobellen met software/verbinding Zoom, Teams, Jitsi en Skype werkt niet. Mijn camera (en ook de microfoon) wordt niet geactiveerd. De interne camera is in orde, getest met Photobooth. Bij systeemvoorkeuren kan ik geen toegang geven aan camera en microfoon (verschijnen niet de lijst van privacy en toestemming). Hoe los ik dit op?

Ik heb een nieuwe iMac en alles werkt goed (Creative Suite en allerlei andere software, OS Catalina 10.15.5; gisteren update uitgevoerd), maar de mogelijkheid om hierop te videobellen lukt dus niet. Erg vervelend! Op de iPad en iPhone lukt videobellen wel prima.

Reacties

  • Ik gebruik zelf alleen Teams.
    Saat er wel iets geselecteerd in de instellingen van Teams zelf.
  • Probleem opgelost (met hulp van Apple Support)! Het leek mogelijk te kunnen zijn dat de instelling van het System Integrity Protection niet goed was, maar dat was het niet. De oplossing zat 'm in het feit dat je als gebruiker toestemming geeft voor delen/bevoegdheden (te uitgebreid om hier te beschrijven). Dat maakte het wel werkend. Zoom, Teams, Skype, Facetime doen het nu wel. Lijkt zo eenvoudig, maar zelfs voor de professionele hulp van Apple Support was het een uitdaging omdat hij dit niet herkende als een bekend probleem. Mogelijk is de normale instelling voor delen/bevoegdheden gewijzigd met het downloaden van nieuwe software. 'Kijk daar voortaan heel goed naar', was het afsluitende advies van Apple Support.
  • Goed te horen dat het opgelost.
Log In of Registreer om te reageren.