Problemen bij het invullen PDF document

Bij het invullen van de pdf formulieren kan ik wel typen, maar de tekst 'scrolt' niet mee tijdens het typen. Het gevolg is dat ik een deel van mijn antwoorden niet zie tijdens het typen, maar ook niet kan zien als ik probeer te scrollen. Het lijkt of het tekstvak vast blijft staan.
Medecursisten die een Macbook gebruiken lopen daar ook tegen aan. Ik zal een foto van de eigenschappen van mijn Macbook en van het formulier waarin ik moet werken toevoegen. Het is voor het eerst dat ik op deze manier hulp vraag, dus ik hoop dat het genoeg is.





Reacties

  • Ten eerste: Mij is opgevallen dat je MacBook Pro nog op macOS 10.15.2 draait. 10.15.2 is uitgekomen op 10 december 2019, 10.15.3 is van 28 januari 2020 en het actuele 10.15.4 is alweer vanaf 24 maart 2020 beschikbaar. En hoogstwaarschijnlijk binnenkort zal 10.15.5 uitkomen. Het is altijd raadzaam om het besturingssysteem up-to-date te houden. Dat kan een hoop problemen voorkomen.

    Ten tweede: Preview oftewel Voorvertoning is een prachtig programma dat veel kan, maar helaas niet in alle gevallen voldoet. Niet ieder invulbaar pdf-formulier is geschikt voor het bewerken met Voorvertoning. Dat heb ik laatst nog met een formulier van het Europees e-justitieportaal moeten ondervinden. Daarom is het altijd handig om voor dergelijke noodgevallen het gratis verkrijgbare Adobe Acrobat Reader DC (of een vergelijkbaar pdf-programma) als alternatief achter de hand te hebben.
  • Bedankt voor uw reactie.
    De update zag ik ook. Die ga ik ook vandaag nog updaten. (Het is een oude Macbook van onze dochter en ik heb daar nog niet goed naar gekeken. Op de andere apparaten heb automatische update aanstaan.)
    Ik las dat je geen Adobe Acrobat Reader nodig zou hebben, daarom had ik hem ook niet gebruikt. Maar ik begrijp dat dit de oplossing kan zijn en ik ga die zeker uitproberen.
Log In of Registreer om te reageren.