spellingssuggesties, 'alles negeren' en 'toevoegen aan woordenlijst' worden niet meer getoond inWord

In Word (2019) was het normaliter zo dat als ik een woord fout typ dat hier dan een rood kringeltje onder komt te staan, bijvoorbeeld helllp. Vervolgens krijg je met de de rechtermuisknop de volgende opties te zien: help, hell, hells - alles negeren - toevoegen aan woordenlijst - toevoegen aan autmatisch corrigeren. Echter als ik nu op de rechtermuisknop druk krijg ik alleen nog maar 'toevoegen aan automatisch corrigeren' te zien en dus niet meer de spellingssuggesties. Snapt iemand hoe ik deze spellingssuggesties en 'alles negeren' en 'toevoegen aan woordenlijst' weer terug kan krijgen. Alvast bedankt!
«1

Reacties

  • May 2020 aangepast


  • Ik heb versie: 16.37
  • Ik neem aan dat jij o365 heb? Zelf heb ik ook o365 en de laatste update voor mij is 16.16.
  • ik heb inderdaad office365 maar wel voor mac
  • Ja ik ook, er wordt geen nieuwe update gevonden?

  • iemand heeft op deze website hetzelfde probleem alleen er staat nog geen oplossing bij
    https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/spell-check-in-word-2019-for-mac/693b3014-0724-4a6e-b232-45177500dc94
    Enig idee waar het aan kan liggen?
  • May 2020 aangepast
    Ik heb dus versie 16.16 en de update vind geen nieuwe versie, dus misschien treed dit probleem op bij een update na 16.16, de link was voor een versie 16.36 zag ik.
    Volgens mij kun je niet heel eenvoudig een downgrade uitvoeren voor de o365, maar ik zal eens zoeken.
  • Bedankt!
  • timoshatimosha    Moderator
    May 2020 aangepast
    MS Office for Mac 16.16 is Office 2016. 16.36 is Office 2019.



  • Zelf geüpgraded naar 16.37 en hier blijft het werken.
    Wanneer je naar ⌥ + ⌘ + l ga en dan voor opties kies staan alle vinkjes dan aan?
  • bedoelde je deze opties?
  • Ja die bedoel ik, maar lijkt goed te staan. Ik zal vanavond proberen of ik jouw probleem kan reproduceren.
  • Fijn! heel erg bedankt
  • Ik kan niet reproduceren wat er bij jouw mis gaat. Het enige wat ik nog kan bedenken is Word terug te zetten naar de standaard instellingen. Dit kun je doen door de volgende stappen uit te voeren:

    Sluit alle Office applicaties
    In de finder toets ⇧ + ⌘ + g en ga naar de volgende folder
    ~/Library/Group Containers/UBF8T346G9.Office/User Content/Templates en verplaats Normal.dotm naar het bureaublad. (Het nummer kan afwijken doordat ik een andere versie heb)
    Ga vervolgens , weer met ⇧ + ⌘ + g, naar
    ~/Library/Preferences, en verplaats de volgende files com.microsoft.Word.plist en com.microsoft.Office.plist naar het bureaublad.

    Door daarna Word weer te starten worden deze files opnieuw gemaakt met de standaard instellingen.
  • De folders zijn leeg? doe ik iets fout?
  • Nee, maar ik heb een Engels systeem. voor Nederlands zou het moeten zijn:

    ~/Library/Group Containers/UBF8T346G9.Office/User Content.localized/Templates.localized/Sjablonen

    De tweede folder zou wel moeten werken
  • het is wel gelukt om normal.dotm te vinden.
    com.microsoft.Word.plist en com.microsoft.Office.plist kan ik niet vinden maar wel bestanden met een soortgelijke naamgeving (zie foto's). zit hier iets bij wat ik naar bureaublad kan verplaatsen?
  • Kijk nu in de folder ~/Library/Preferences?
  • aha daar ging het mis
    Welke van de onderstaande zal ik in de map bureaublad zetten?

  • Wow staat er ook eentje zonder plist.xxxxxxx ?
  • nope helaas
  • com.microsoft.office.plist was er wel maar vervolgens ook nog 4 met plist.xxxx
  • dan zou ik ze allemaal overzetten naar het bureaublad, eventueel even aparte folder maken.
  • Bovenstaande gedaan en vervolgens Word gestart maar het probleem is helaas nog niet opgelost. Zal ik de documenten maar weer terugzetten?
  • May 2020 aangepast
    Ja, hier staan settings in de je ooit aangepast heb in Word en andere Office pakketen.

    Ik weet verder geen oplossing meer.
  • enig idee hoe ik dit nog zou kunnen oplossen?
Log In of Registreer om te reageren.