Externe SSD aansluiten iMac (21.5-inch, Mid 2011)?

May 2020 aangepast in Hardware problemen
Heb een iMac (21.5-inch, Mid 2011) nu heb ik een externe SSD schijf als opstartschijf aangesloten middels een USB 2.0 poort! Hij draait nu wat soepeler en merkbaar sneller...maar de vraag is, ik wil hem aansluiten via thunderbolt of Firewire ( wegens snelheid )! Ik ik vindt nergens een adapter die op mijn iMac mid 2011 past ( bv thunderbolt naar USB of omvormer ) De SSD schijf is van Seagate one touch met een USB 3.0 aansluiting! Is het überhaupt mogelijk een SSD schijf via thunderbolt of via firewire aan te sluiten, en hoe?? B.V.D. ;-)

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Het is mogelijk om een SSD aan te sluiten met Thunderbolt of FireWire (FW-800). Je moet dan wel een passende behuizing zoeken. Ik heb hier twee SSD in een FW-800 RAID behuizing aangesloten aan een oude Mac mini Server.
  • Oké, je hebt waarschijnlijk een inbouw SSD, die van mij is een mobiele SSD!
  • timoshatimosha    Moderator
    Een adapter van USB 3 naar Thunderbolt of FW-800 zal je niet vinden vermoed ik.
  • Bang ik ook bang voor, wel Thunderbolt 3 naar USB-C....Hmmmm! :-(
  • timoshatimosha    Moderator
    Dat zou kunnen werken. Het is een Thunderbolt 1 aansluiting met 5 GB/s. De Thunderbolt interface van jouw iMac heeft 10 GB/s.

    Die Delock spullen zijn inderdaad peperduur.
  • apple heeft een kabel die verloopt van usb-c naar thunderbold. ik heb dat al geprobeerd maar dat ging niet. want die sdd heeft veel stroom nodig en thunderbold kan die stroom niet leveren je kan op thunderbold alleen apparaten aansluiten die een eigen stroom toevoer hebben bvb een beeldscherm
Log In of Registreer om te reageren.