apple Imac late 2013 MacOs 10.15.04 Catalina

Besten ,bij vorige discussies over een trager worden van een Mac heb ik al de aanbevelingen gevolgd van de moderator timosha met succes waarvoor dank ,al de niet eigen apps van apple overboord gegooid ook al de antivirussen en de cleaners.Ik heb onlangs de app Etrecheck een app uit de appstore eens de mac laten scannen en tot mijn verbazing zou de antivirus avira op mijn Mac staan.Enig idee waar ik die zou kunnen vinden en verwijderen.Hij staat zeker niet in mijn launchpad.Zie bijgevoegd foto.Dank bij voorbaat.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    May 2020 aangepast
    Ga kijken in:

    ~/Bibliotheek/LaunchAgents en Application Support
    en
    /Macintosch HD/Bibliotheek/LaunchAgents en LaunchDaemons

    of daar nog iets staat van die virusscanner.

    PS:
    Tof dat Etrecheck laat zien dat Apple een virusscanner (xprotect) heeft ingebouwd in macOS. Sommigen geloven dat niet en installeren dan nog maar een paar virusscanners.
  • Bedankt timosha voor de tips, jammer maar ik heb niks terug gevonden van de virrusscanner .
  • timoshatimosha    Moderator
    Die ellendige dingen graven zich soms heel diep in het systeem in. Kijk ook eens in de systeem bibliotheek.
  • Waar vind ik het systeem bibliotheek ?
  • timoshatimosha    Moderator
    /Macintosh HD/Systeem/Bibliotheek/Launch Agents en Launch Daemons

    Je kan ook zoeken met 'Find Any File' naar restanten van die virusscanner.

    https://apps.tempel.org/FindAnyFile/index.php
  • Bedankt Timosha in systeem/ bibliotheek/in launch agents en launch Deamons ook niets terug gevonden ik zal dan eventueel Find Any File proberen maar ja de engelse taal is een beetje een probleem
Log In of Registreer om te reageren.