Video's importeren van externe harde schijf in Foto's

Hallo, ik heb een probleem om eigen gemaakte filmpjes die ik bewaard had op een externe HD in te voegen in Foto's.
Ik werk met Catalina 10.15.4 op MBP van 2019.
Het lukt mij op geen enkele manier om die filmpjes af te spelen nadat ik ze in Foto's heb gezet.
Ik heb al de filmpjes met quick time player geconverteerd en kan ze wel afspelen maar als ik de externe HD afkoppel en ik open de video zegt Foto's dat de bron niet beschikbaar is, indien ik de HD terug aansluit is er geen probleem meer.
Ik heb eerst, zoals ik vroeger deed, de video naar Foto's gesleept maar dit lukte niet meer.
Dan geprobeerd om de video's via Foto's te importeren zonder resultaat.
Derde keer de video op het bureaublad gezet zodat ze naar Icloud drive werden verplaatst, dan naar de map downloads gezet en van daar naar Foto's dit werkte ook niet.
Nadien eerst opgeslagen op de harde schijf van de MBP en al het voorgaande geprobeerd. Ik kon de video afspelen zelfs als ik de video verwijderde uit downloads naar de prullenmand maar vanaf ik de prullenmand leegmaakte werkte het niet meer.
Ik heb driemaal contact opgenomen met Apple support, driemaal een andere medewerker en driemaal een andere oplossing gekregen doch geen van alle werkte de enige oplossing die ik kreeg zet alles in Foto icloud.
Misschien was er bij de laatste update iets verkeerd gegaan en heb ik terug Catalina geïnstalleerd doch dit was niet de oorzaak.
Ik heb dan in Appletips gezocht naar al de tips over foto en video maar niets relevants gevonden.
Ten einde raad neem ik contact op met Appletips of er hier iemand is die mij verder zou kunnen helpen.

Dank bij voorbaat Fons

Reacties

  • April 2020 aangepast
    Onder Catalina moet je de videos plaatsen in de TV app. Dus eerst op je interne HD en dan naar de TV app. Video's in iCloud is ook al niet zo'n goed idee tenzij je het er voor over hebt om een tientje per maand te gaan betalen.
  • Hallo wallytax, bedankt voor de tip, heb dit gebrobeerd en dit werkte. maar ik had graag deze filmpjes ook in foto's gekregen. Voor de laatste update lukte me dit nog wel maar nu heb ik alles geprobeerd zonder resultaat.
  • May 2020 aangepast
    Heb het volgende voor u uitgeprobeerd. Ben naar mijn externe schijf gegaan en heb een MP4 bestand naar de Foto's icoon in het dok gesleept. Daarna mijn externe schijf verwijderd. De MP4 blijf gewoon afspelen in Foto's. Heeft u avi, flv of WMV films dan zou u het eens moeten gaan converteren naar mp4 via converteer programma's die gratis verkrijgbaar zijn in de App Store. Niet geschoten is altijd mis. :) :) :)


    Ps. Gebruikt u schoonmaak programma's ?
  • Ik heb gedaan wat u mij voorstelde. Alles lukte tot ik de video, MP4, verwijderde uit downloads, ik kon de MP4 nog afspelen maar vanaf ik de MP4 verwijderde uit de prullenmand kreeg ik de melding dat foto's het bronbestand niet kon vinden.
    Hebt u bij uw poging ook de MP4 verwijderd uit downloads en prullenmand leeggemaakt?
    Indien alles ja en de MP4 kon nog afgespeeld worden in foto's dan is er misshien op mijn macbook een fout in Foto's?
  • Hallo.
    Ik heb weer iets geprobeerd. Als ik mijn mp4 bestanden vanuit mijn externe schijf sleep naar de Foto's icoon in het dok wordt het bestand ook geüpload naar icloud.com. Als icloud.com de video niet laat zien is video niet goed geconverteerd of beschadigt.

    mijn iCloud instelling.


  • Hallo wallytax,
    Ik heb alles wat u in de vorige reacties had aangeraden nog eens uitgeprobeerd, zonder resultaat. Enkel bij de laatste reactie heb ik gemerkt dat bij u in de icloud foto's is aangevinkt en daarachter OPTIES staat. Bij mij is foto's ook aangevinkt maar ik krijg geen opties. Bij uw laatste reactie zei je dat de video naar het dock had gesleept, nadien is die geupload naar icloud en daarom kan je die altijd raadplegen. Ik heb dit ook geprobeerd met een kleine fotobibliotheek en dit lukte mij ook. Nadeel mijn originele foto bibliotheek is ongeveer 40GB groot en dan rest er niet veel plaats meer van de 50GB die ik heb en ik wou vermijden van een grotere opslag te nemen.
Log In of Registreer om te reageren.