Deel van roman verdwenen in Pages.

Ik ben een roman aan het schrijven, zoals altijd in Pages. Zodra ik wat doe sla ik het op, altijd. Ik had even pauze en wilde verder gaan. Is het hele document verdwenen. Niet meer te vinden. Ook niet in recente bestanden. Nu heb ik altijd een extra schijf als time machine meedraaien. Ook daar kan ik niets vinden. Een hele week werken weg. HELP... Heb ook zo'n recovery programma geprobeerd maar dan moet je eerst betalen. Ik snap niet dat ik een document wat ik telkens opsla nergens meer kan vinden, zelfs niet op Time machine...

Reacties

  • April 2020 aangepast
    Staat de optie aan dat documenten in Pages naar de iCloud worden gesynchroniseerd, Instellingen| Apple ID | Opties van de iCloud Drive
  • Ik neem aan van wel, ik schrijf op mijn iMac,. mijn boeken staan ook compleet op de iCloud drive en op mijn Time machine.. Juist dubbelop gedaan om verlies tegen te gaan.. Maar waar ik ook zoek, die titel is overal verdwenen..
  • Als je met Safari inlog op jouw iCloud en naar de 'iCloud Drive' ga zie je dan 'Recent verwijderd' onder aan het scherm staan.
  • Nee, helaas, ook niet,.. daar had ik ook al gekeken. Maar het vreemde is dat het ook van mijn Timemachine is verdwenen, terwijl ik niets heb gedelete,..
  • Als je het bestand gedelete zou hebben zou deze in de Timemachine van een dag eerder nog steeds terug te vinden moeten zijn.
    Het lijkt er dan op dat het bestand op een ander locatie is opgeslagen of met een verkeede naam.
  • En probeer het dan maar eens te vinden. Ik heb geen hoop meer het te vinden en ben opnieuw aan die roman begonnen. Hopelijk overleefd deze het wel. Net als de negen die ik hiervoor heb geschreven. Sommige dingen zijn gewoon niet op te lossen.
  • Als ik echt iets zoek op mijn mac gebruik ik meestal SPOTLIGHT, dit is het vergrootglas icoontje rechtsboven in je Mac scherm.
    Typ daarin een woord of een stuk van je titel en na enkele seconden toont dit alle opties van je zoekterm-locaties op je mac.
    Ook mogelijk via Findervenster op je "Huisje" klikken en vervolgens idem hierboven...
  • Bedankt JMR, maar ook dat was een van de eerste dingen die ik zocht. Maar los van het verlies vind ik het vreemd dat het zelfs op mijn Timemachine nergens meer te vinden is, hoewel ik door het vele tussendoor opslaan toch veel versies zou moeten hebben.. Ben bang dat dit iets is wat niet is op te lossen..
  • Geen oplossing, maar als je nu weer opsla is deze dan wel weer in de Timemachine terug te vinden?
  • Heb ik nog niet geprobeerd, het staat wel in de iCloud..
Log In of Registreer om te reageren.