Problemen met het sluiten en werken in Apple-programma!

Het openen van apple-programma's (zoals ibooks, iphoto, icall etc) kan wel. Maar erin werken kan niet (zelfs niet in Icall een afspraak plannen). Het sluiten van deze programma's kan ook niet.
Althans niet de gangbare manier door het rode kruisje in te klikken. De enige optie is om FINDER te openen en daarna meteen het gewenste programma te sluiten. Dit is vreemd. Wat kan ik doen, of wijzigen om alle apple-programma's weer op de gangbare manier te sluiten en in te werken? Wie herkent deze foutmelding?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Begin eerst eens met herstellen van de schijfpermissies met het Schijfhulpprogramma.
  • kun je dat omschrijven wat ik moet doen? @timosha
  • Ondertussen gevonden hoe ik het herstellen van schijfpermissies moet doen, alvast bedankt voor je tip @timosha
  • helaas @timosha, het heeft niet geholpen. Er stond maar een foutmelding bij de schijfpermissie. Heb je nog meer tips?
  • timoshatimosha    Moderator
    Heb je onlangs tooltjes of progjes geïnstalleerd om systeem instellingen aan te passen?
  • Geen idee. Waar moet ik dan aandenken? Wat zou ik kunnen controleren? Het probleem blijft. :-(
  • Clara
    Werk je met Mavericks?
  • ja met 10.9.2. (mavericks). Wat zou ik nog kunnen checken om dit 'irritante' probleem op te lossen? Alle standaard apple-programma's kan ik niet sluiten zonder eerst FINDER te openen. wie weet dit/ ken dit?
  • Je kunt een EtreCheck rapport laten maken en dat hier plaatsen.
    http://www.etresoft.com/etrecheck

    Op die manier kunnen wij zien of je wellicht iets verdachts hebt geinstalleerd.
  • Als het nog steeds niet goed werkt, soms zijn de dingen onverklaarbaar omdat er een programma is geweest die in een bepaalde dag iets kapot heeft heeft gemaak.

    Zou ik als ik jou was gewoon Mavericks er nog een keer overheen installeren , dit is nu het mooie van Mac re raakt niets kwijt alles blijft werken maar problemen kunnen zomaar verdwijnen! en duurt 60 Min , heb ik ook gedaan en in mijn geval was het de oplossing.

    Succes ..
Log In of Registreer om te reageren.