Geluid van MacBook Pro doet het niet meer

Hallo,
ik heb een MacBook Pro en sinds een paar dagen doet het geluid het niet meer. Het luidsprekertje in de balk is grijs en hij staat in de systeemvooreuren uit aangevinkt. Dat heb ik niet gedaan, en het is ook niet meer aan te vinken. Niet bij geluideffecten, aan- en uitvoer. Ook iTunes kan geen muziek meer afspelen. Wat kan ik doen?

Reacties

  • Staat volume knop op Max, of heb je mute in gedrukt, wat je ook kan doen bel 0800 80 407 AppleCare leg je probleem uit en vraag eerst wat kost ze helpen je verder via tenefoon.
  • Nederlandse nummer is: 0800-0201581

     -> Over deze Mac -> Systeemoverzicht -> audio

    Wordt daar de audio herkent? Zoja, maak een nieuwe gebruiker aan en kijk of dat werkt.

    Nieuwere Macs gebruiken geen PRAM maar NVRAM. Dit staat voor ‘non-volatile random-access memory’. De functie is precies hetzelfde, maar in plaats van tientallen data gaat het om slechts een paar instellingen: je opstartschijf, speakervolume, schermresolutie, tijdzone en eventueel ook details over de laatste kernel panic. Heb je problemen met deze Mac-onderdelen en -randapparatuur, dan is het raadzaam om het NVRAM of PRAM te herstellen.

    https://support.apple.com/nl-nl/HT204063
  • Dank jullie wel. Ik heb met AppleCare (0800-0201581) gebeld. Ik ben heel goed geholpen. Helaas is de conclusie dat mijn audio niet meer te vinden en te herstellen is.
Log In of Registreer om te reageren.