Mail in Mavericks geeft oude berichten niet meer weer

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Sinds de update naar Maverick, geeft mijn mail programma mijn oude mails niet meer weer.
Asl ik op een oude mail klik ziet ik geen tekst en bijlagen. Alle mails staan in diverse mailboxen, ik heb al geprobeerd de mailboxen opnieuw op te bouwen, maar dan zijn al mijn mails weg !!!.

help help

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Bij mij hielp het om alle mailboxen via Mail ▸ Voorkeuren ▸ Accounts even te deactiveren.

    Dit doe je door de optie 'schakel deze account in' uit te vinken. Herstart vervolgens je Mac en schakel ze weer opnieuw in.
  • Bij mij lukte dat niet. mijn mails zijn ook weg.
  • Wesley, bedankt voor de tip. Maar heeft niet geholpen.

    Help Help
  • WesleyWesley    Beheerder
    Kun je mij aangeven welke Mail-dienst jullie gebruiken. Gaat het hier on iCloud, gmail, hotmail, etc?
  • Vandaag Maverick gedownload, op advies van Apple, maar ook hier geen oude mails en mappen. Ook andere zaken leken weg en alles liep aanvankelijk vast, maar ziet er naar uit dat nu alleen mails nog een probleem vormen. Twee mail accounts, een apple i cloud en een maal van mijn eigen site via provider. Mac book Pro 17 inch
  • Popup-mail van mijn internet provider werkte ook niet meer.Heb Nieuwe account aangemaakt met zelfde e-mail adres+ zelfde wachtwoord en als gebruikersnaam mijn e-mailadres.
  • Voor mij werkte dit (nadat Mail telkens vastliep bij openen van een bericht):
     
    In Systeemvoorkeuren > Internet-accounts, ga naar elke account dat verschijnt in de lijst en verwijder het vinkje Mail of zet dit account uit. (Ook verschijnt bijvoorbeeld een Twitter account.)
     
    Herstart Mail.
     
    In Mail > Voorkeuren > Accounts, één voor één voor elke account "Schakel deze account in". Wacht tot alle mail is verwerkt tot je het volgende account inschakelt.

    Bron; https://discussions.apple.com/message/23535878#23535878
  • WesleyWesley    Beheerder
    Apple heeft alle Mail problemen erkend en zal binnenkort een update uitbrengen die deze moet oplossen, tot dan is het waarschijnlijk nog even afwachten.
  • Selecteer je mailbox waar mails uit ontbreken. Onder het menu item mailbox, staat de optie rebuild. Dat heeft bij mij voor dit euvel geholpen.
  • Heb hetzelfde probleem, gisteravond Maverick erop gezet en alle mail foetsie. Gek genoeg staat er nu een mailaccount in van xs4all met alle bijbehorende mailberichten. Deze account heb ik echter sinds medio 2012 niet meer! Maar mijn nieuwe account van ziggo (actief sinds medio 2012) is nergens meer te vinden. Dus alleen nog heel oude mail en recente mail en -accounts niet te vinden.
Log In of Registreer om te reageren.