Time Machine laat zich niet instellen op de iMac

dag, Ik kan geen schijf verwijderen of toevoegen in Voorkeuren – Time Machine. In dit venster kan ik alleen ‘opties’ selecteren om onderdelen weg te laten of niet, automatisch laten kopiëren en het logo in de menu-balk laten zien. Nu is de vorige time machine schijf kapot gegaan en heb ik inmiddels een nieuwe, maar hij laat zich dus niet instellen. Hoe los ik dat op???

Heb ik overigens wat jaren terug ook gehad (met een voorgaand OS), maar opeens mocht ik het wel instellen..

Imac iMac (21.5-inch, Late 2012), Mojave 10.14.6
(ik ga voorlopig niet hoger omdat ik dan Office opnieuw moet kopen)


Reacties

  • Als je in de lijst met schijven naar beneden scol zie je ook de optie niet om een schijf toe te voegen.

    En in welk formaat is de schijf geformatteerd, dit kun je in schijf hulpprogramma zien, het moet wel mac formaat zijn en niet een windows formaat.
  • Dag Jemmie, De schijf is Mac OS Uitgebreid (journaled) geformatteerd, dus dat is oké. Maar je geeft aan dat ik naar beneden moet scrollen. Nu is het scroll-bolletje van mijn muis al tijden kapot, dus ik kan niet scrollen. Met een andere muis kan ik wel scrollen en kom ik inderdaad wel bij schijf toevoegen/verwijderen!
    Kennelijk was dat de truc, als je niet kunt scrollen kom je nooit bij de toevoegen/verwijderen optie... :-(

    Bedankt voor de tip!

    Bart
  • April 2020 aangepast
    Hoe kan je leven zonder scrollfunctie :)

    Maar goed te horen dat het nu wel lukt.

    Overigens kun je ook scrollen door ⌥ ingedrukt te houden en de pijtjes toetsen te gebruiken.
  • Fantastische tip! Ga ik doen!

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.