Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Klik op een Mac met ⌥ ingedrukt op het WiFi icoon en kies "maak diagnostisch rapport aan".
  • Great. Ga k meteen proberen. Thx, timosha.
  • p.s. waar kan ik het resultaat zien vh rapport? Er verschijnt zo spontaan niks...
  • timoshatimosha    Moderator
    De rapporten verschijnen na een tijdje op het bureaublad.
  • timoshatimosha    Moderator
    Als de rapporten niet verschijnen op het bureaublad kan je ze ook bekijken in /var/tmp/
  • Dank je. Kan ik -na inzage- deze map in zn geheel verwijderen(om de computer leeg te houden) of is dit van invloed op andere bestanden?
  • De hele map, of de inhoud, en de map laten staan?
  • Oei: ik kan geen chocola maken van al-die-info in het rapport.
    In de bovengenoemde (Android)APP stond -naar mijn weten- wat meer -voor mij als leek- heldere taal over evt. storende invloeden op het netwerk en hoe ik daar als leek wat aan kan doen (bijv. ontdekken welke buren er storen met hun netwerken).
    Ik heb wel een ZIGGO-app, die het netwerk duidelijk en helder in stapjes onderzoekt, maar die helpt me niet met storende 'buren'wifi's.
  • timoshatimosha    Moderator
    Als je die rapporten niet begrijpt kan je ook WiFi Explorer uit de Mac App Store gebruiken. Die geeft dezelfde info maar dan grafisch.
  • 'WiFi Explorer uit de Mac App Store gebruiken. Die geeft dezelfde info maar dan grafisch'
    Dank je, goeie tip. Ga k doen.

  • Tenslotte:
    Dank je. Kan ik -na inzage- deze map in zn geheel verwijderen(om de computer leeg te houden) of is dit van invloed op andere bestanden?

    De hele map, of alleen de inhoud, en de .tmp laten (be)staan?

    Dank voor al je hulp zover. Blij mee.
    Groet.
  • Of alleen de var-map verwijderen?
    Ik ben wat angstig om teveel per abuis weg te gooien, waardoor misschien mijn systeem niet meer werkt.
  • timoshatimosha    Moderator
    Je kan de inhoud van /var/tmp/ verwijderen. De directories zelf mag (en kan) je niet verwijderen.
  • Dank, Timosha.

    a.u.b. Just for me to be sure:
    Ik kan veilig de onderstaande blauw gemarkeerde items verwijderen?! (Dan laat ik de .tmp-map bestaan).



    Na je antwoord kan deze topic gesloten worden.
    Groet.

    Stay Healthy.
  • timoshatimosha    Moderator
    De inhoud van de tmp directory mag weg. De tmp directory zelf niet.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.