imac medio 2011 27 inch ram upgrade

Beste leden,
ik heb een imac 27 inch 2011 in gebruik genomen en ik wil deze wat sneller maken. Ik laat binnenkort de hdd vervangen voor een ssd 500 gb 560 evo van samsung. Ik twijfel ook nog om de RAM te upgraden. Er zit momenteel 4gb in met 2x 2gb. Ik wil er maximaal 60 euro aan uitgeven en kom hiermee uit op 2x 2gb, 2x 4gb of 1x 8gb ram extra. Er kan maximaal 16 gb in. Op een site gaven ze bij de klantenservice aan dat ik het beste 4 dezelfde slots kon nemen. Heeft iemand hier ervaring mee? en wat raden jullie me aan? Heeft een Ram upgrade überhaupt wel veel zin?
Groeten,
Julian

Reacties

  • Voor een iMac (medio 2011) kunt u 2 GB of 4 GB RAM SO-DIMM's van 1333 MHz DDR3 SDRAM in elke sleuf gebruiken. Zet gerust 2 x 4GB bij als dat in uw budget past. Ik heb in mijn iMac (late 2014) 2x2GB en 2x8GB, werkt perfect.
  • Bedankt voor je reactie. Is 1x 4GB erbij ook een optie of is dat niet mogelijk. Er is dan 1 sleuf leeg.
  • Ik heb geen idee of het goed is om met 3 memory modules te werken. Even zoeken en je kan 2 x 4GB SO-DIMM modules van 1.333Mhz kopen voor ongeveer 45€ en gemakkelijk zelf te plaatsen.
  • Ja, dat moet voldoende zijn lijkt me. Upgrade van 4 naar 12 is flink.
Log In of Registreer om te reageren.