MacBook - Facetime Camera geeft geen beeld

February 2014 aangepast in Hardware problemen
De camera van mijn MacBook Pro retina geeft geen beeld meer. Ik heb het bij FaceTime en Fotobooth geprobeerd. Het groene lampje knippert heel snel. Weet iemand of ik iets kan proberen voordat ik contact opneem met Apple?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    February 2014 aangepast
    Lees eerst het onderstaande KB van Apple eens om een en ander te troubleshooten:

    http://support.apple.com/kb/HT2090?viewlocale=nl_NL

    Probeer in ieder geval ook een SMC reset.
  • Ik heb een SMC reset gedaan. Camera geeft nu inderdaad weer beeld. Ik kijk even of het blijft en laat het later weten
  • Het heeft dus niet geholpen. Ik ga bellen met Apple om te kijken hoe verder. Ik hoop niet dat het een hardware issue is. Dit is al m'n tweede MBPr. De eerste begaf het binnen een maand.
  • timoshatimosha    Moderator
    Doe nog eens een SMC reset. Als het probleem dan weer weg is maar terugkomt is het een intermitterende hardware fout. In dat geval kan je beter contact opnemen met Apple.
  • Begrijp ik nu goed dat ik die reset doe terwijl mijn MacBook uit staat? Dat heb ik inmiddels drie keer gedaan....dus het zal wel hardware zijn. Irritant wel, want dat is weer een trip naar A'dam...
  • timoshatimosha    Moderator
    Opmerking: draagbare computers met een batterij die u niet zelf dient te verwijderen zijn onder andere de MacBook Pro (begin 2009) en hoger, alle modellen van MacBook Air en de MacBook (eind 2009).

    1) Schakel de computer uit.
    2) Sluit de MagSafe-lichtnetadapter aan op een voedingsbron en op de Mac als dit nog niet is gebeurd.
    3) Druk op het ingebouwde toetsenbord tegelijk op de toetsen Shift-Control-Option (links) en de aan/uit-knop.
    4) Laat alle toetsen en de aan/uit-knop tegelijk los.
    5) Druk op de aan/uit-knop om de computer in te schakelen.

    Opmerking: de LED van de MagSafe-lichtnetadapter kan van status wijzigen of tijdelijk worden uitgeschakeld wanneer u de SMC opnieuw instelt.
  • Check: gedaan....zonder succes. Ik heb morgen een call met Applecare. Ik denk dat ik daarna een afspraak moet maken in A'dam. Erg vervelend. Is het domme pech of heeft de MBPr late 2013 uberhaupt veel issues?
  • timoshatimosha    Moderator
    Mijn vrouw heeft een MacBook Pro Retina late 2013. Ik heb ze nog niet horen klagen.

    PS:
    Ik heb het topic verplaatst naar "Hardware Problemen".
  • Vandaag bij Apple Store geweest (afspraak met Genius om 12:00). Het was inderdaad een hardware issue. Scherm is direct vervangen en om 15:00 kon ik mijn MacBook weer ophalen. Helaas weer een hardware issue, maar wederom hulde voor de snelle service.
  • timoshatimosha    Moderator
    Goed zo. Succes verder ;-)

    //Slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.