Info gezocht waar berichten attachments in Apple backup zich bevinden

March 2020 aangepast in iOS 14 | iPadOS 14
Ik weet wel dat er veel en ook wel goede commerciële pakketten hiervoor bestaan, maar omdat deze zo veel meer kunnen dan wat ik nodig heb (en hierdoor relatief te duur zijn voor mij). En dus probeer ik zelf een soort van backup extractor te maken om enkel en alleen betichten uit een oudere backup te halen. Men eerste doel was gewoon de berichten teksten er proberen uit halen, dit is ondertussen gelukt. Maar nu zou ik graag een stapje verder gaan, mannelijk er zitten in bepaalde berichten ook foto’s (welk ik ook nergens anders heb bewaard) . In de berichten db zit wel een tabel attachment maar ik veronderstel dat filename info daarin naar de opslag op de device verwijst natuurlijk. Echter weet ik zeker dat deze afbeeldingen zich ook ergens in de backup bevinden. Echter kan ik daarover heel weinig of geen info vinden. En dus is de vraag weet er hier toevallig soms iemand waar daarover info te vinden zou kunnen zijn. Of er zelf kennis omtrent heeft en deze zou willen delen. Of weet iemand bijvoorbeeld een forum waar men met dit soort vragen terecht zou kunnen. Alle tips en hulp zijn welkom.

Mvg, Vic

Reacties

  • Bedoel je dan een Time Machine backup? Het is niet aan te raden om de backup te "openen". Dit heeft te maken met de manier hoe de backup gemaakt zijn en dat files naar elkaar linken. Je kan vrij makkelijk je backup op die manier corrupt maken. Hetzelfde geldt als het om een iPhone/iPad backup gaat.

    Mocht je de ruimte hebben, werk dan met kopieën.

    Misschien heb je hier wat aan, is een opensource project.

    https://github.com/vgmoose/OpenBackupExtractor

  • Normaal ga je naar de plaats waar de berichten attachments op jou schijf staan.
    Dan open je Time Machine en kun je na een redelijke wachttijd terugbladeren in de tijd alleen voor die folder...
    Zie je het staan bv. enkele weken. terug, dan selecteer je de file en vraagt terug plaatsen.... Time machine zet copy waar jij wil, ik denk dat je nog mag kiezen. Bingo.
  • Sorry, dat ik bij de eerste reactie niet direct antwoordde. Maar het gaat dus om Windows iTunes backup hoor. En niet om Mac - Time machine hoor.
Log In of Registreer om te reageren.