Kan niet upgraden naar Catalina

Ik heb de macbook air 13 begin 2015. draait op dit moment op MacOs Mojave versie 10.14.6 (18G3020)
als ik vanuit de App Store wil downloaden dan komt het popup menu van de software updater met de melding dat UPDATE NIET GEVONDEN
De gevraagde versie van macOS is niet beschikbaar.
Hoe kan dat?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    March 2020 aangepast
    Je mac zou Catalina moeten kunnen draaien. Kun je de update wel uitvoeren via Systeemvoorkeuren ▸ Software-updates? Je Mac herstarten kan ook helpen.
  • Hallo Wesley en alvast dank voor je reactie.
    Ik heb het allemaal al geprobeerd en krijg steeds de bovenstaande meldingen. en daarbij je " Macbook is Up-to-date MacOs Mojave 10.14.6 (18G3020)
  • Heb je VPN aan staan? Mss dat dit een issue is.

    Heb je al geprobeerd om in Recovery Mode op te starten (Option + Command + R)
  • March 2020 aangepast
    @ MOI dank voor je antwoord, IK heb geen VPN aan staan en als ik jou suggestie volg van ( option + command + R) wat kan ik dan doen en raak ik niets kwijt ?
    groet Henk
  • MoiMoi
    March 2020 aangepast
    @Henkwolters, dat je niks kwijt raakt kan ik je niet garanderen. Het blijft software en die kan nou weleens een eigen wil hebben. Zolang je in principe niet je hdd formatteert zou je niks kwijt moeten raken en zou het een update met behoud van gegeven zijn.

    Maak voor de zekerheid altijd een backup voordat je met zulke dingen aan de slag gaat.

    https://support.apple.com/nl-nl/HT204904 (Option-⌘-R)
  • @Moi Dank voor je bericht. Ik heb vanmiddag Catalina geïnstalleerd via de optie (Option-⌘-R) En alles verliep goed. Ik heb nu Catalina geïnstalleerd en dank daarvoor.

    Ik heb nu nog één onopgelost probleem en dat is dat mijn Gmail account niet kan installeren op de officiële Mail app van MacOs. Ik heb hier op 20 januari al over bericht maar nooit een oplossing gekregen. Ik had gehoord dat met Catalina het probleem zich niet meer zou voordoen maar helaas dat is nog hetzelfde.
    Krijg steeds de melding dat wanneer ik mijn account wil toevoegen Google mijn identiteit niet kan controleren.
    Via de google mail app heb ik wel mijn account kunnen toevoegen.
    Heb jij nog een idee?
  • Probeer het eens toe te voegen via de systeem voorkeuren (internet en accounts) krijg je daar dezelfde foutmelding?

    Geen VPN aanstaan?
  • Sorry voor de late reactie. Ik was druk met andere dingen. Nee het lukt ook niet via de systeem voorkeuren. ik had op een internet forum al gelezen dat ook anderen dit hebben. Het gekke is dat ik wel de Gmail van mijn vrouw via de Mail app kan krijgen een ook een hotmail van mij zelf, maar dus niet mijn Gmail, die had ik wel tot dec 2019 en in januari 2020 was ik ineens offline en kon ik niet meer online komen. Ik heb mij toen eerst mijn account verwijderd en daarna geprobeerd mijn email account weer toe te voegen wat dus niet lukte. Wel kon ik mijn vrouw haar Gmail toevoegen en mijn hotmail.
    het is vervelend maar gelukkig kan ik op andere manieren wel mijn email lezen en ontvangen.
    In ieder geval dank voor je hulp.

    vriendelijk groeten
    Henk
Log In of Registreer om te reageren.