Apple Magic Keyboard nieuwe naam geven

Ik heb bij mijn refurbished iMac een gebruikt Apple Magic Keyboard gekregen. Die heeft de naam van de vorige gebruikster. Ik wil dat ding een andere naam geven, maar de " oude". naam komt steeds terug. Ik moet dat toetsenbord eigenlijk ontkoppelen en dan een nieuwe naam geven, maar daar heb ik dus een gekoppeld toetsenbord voor nodig. Hoe ga ik dit oplossen zonder een tweede toetsenbord te gebruiken?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    In de Bluetooth instellingen rechts klikken op het toetsenbord en dan "naam wijzigen" kiezen.

  • Dank voor je reactie. Maar die oplossing werkt dus niet! De naam van de vorige eigenaar komt steeds maar weer terug!
  • Wat @timosha al zegt, ga naar BT instellingen, daar zie je de muis en het toetsenbord staan, klik met rechts en verander de naam.





  • En dat lukt dus niet. Ik doe dus precies wat jullie zeggen en wat je zou verwachten, maar zo gauw ik de voorkeuren heb gesloten en dan weer opnieuw kijk is de " oude" naam weer terug....
  • Dus dit werkt niet?


  • Ik kan het toetsenbord selecteren, rechtsklikken (dan zie ik 'verbreek", "wijzig naam", "verwijder"). Dan wijzig ik de naam. In het Bluetooth scherm zie ik dan de nieuwe naam.
    Ik sluit het BT scherm en open het dan weer en dan zie ik de oude naam weer verschijnen.
  • Dat is echt vreemd, heb je al de verbinding verbroken met de nieuwe naam en dan weer aanmelden?
  • Heb ik zojuist gedaan.
    Nieuwe naam ingevoerd, systeemvoorkeuren gesloten en daarna weer geopend. De oude naam staat er weer. Gek word ik er van.
  • March 2020 aangepast
    Heb je wel een schone installatie ? Het toetsenbord van mij krijgt de naam van het systeem met dezelfde spellingsfout. Zie link.
    https://share.icloud.com/photos/04QmliQoP2vzEPJ2A6yr-0_eA
  • Het computerbedrijf heeft een schone Catalina op mijn iMac gezet...
  • En die heeft jouw Apple ID gebruikt?
  • Nee, mijn Apple ID heb ik later pas ingevoerd.
  • Is er niemand die dit probleem voor me kan oplossen?
  • Wat is het probleem nou eigenlijk? Alles werkt toch, behalve dat je de naam niet kunt wijzigen?
    Als wij je niet kunnen helpen, bel met Apple.
  • Je hebt helemaal gelijk. Maar als ik iets tegenkom wat ik niet begrijp en dus niet kan veranderen, ga ik er achteraan. Net als jij, denk ik.
  • :D :D .....tot het is opgelost.Dus ik begrijp je wel, maar mijn tip blijft dan toch, bel Apple.
    Maar dan nog even, heb je ook 'verbreken' geprobeerd?
  • Ja, allemaal geprobeerd. De computerwinkel mompelde iets over "de cloud" en kon me ook niet verder helpen. Hetzelfde was het geval met de muis, maar omdat die toch al niet al te best was, heb ik maar een nieuwe Magic Mouse 2 gekocht. Pragmatische oplossing. Maar aan het keyboard mankeert niks, dus om nu maar meteen een nieuwe te komen is ook al weer zoiets. In ieder geval, dank voor jullie hulp.
  • Succes. Jammer dat het niet is gelikt.
  • Apple weet het zelf ook niet. Als je het opzoekt geeft Apple de " gewone" methode maar zegt erbij:
    * Als u het Bluetooth-accessoire koppelt met een andere Mac, wordt mogelijk weer de standaardnaam van het accessoire weergegeven.
    Zo blijven we aan de gang.
  • Een tweede toetsenbord is geen overbodige luxe. Het kan gebeuren dat na verloop van tijd problemen ontstaan met je bluetooth wat ik zelf ook al eens heb meegemaakt. Vorige weer nog kreeg ik mijn toetsenbord echt niet meer aan de gang. Toen voor 12 euro zo'n windhoosgeval gekocht bij de mediamarkt met draad en daarmee de problemen met bluetooth opgelost door de com.apple.Bluetooth.plist te verwijderen. Daarna mijn mac opnieuw opgestart en mijn oude vertrouwde draadloos bordje deed het weer. Misschien een oplossing voor jou. Niet geschoten is altijd mis.
  • Dat is misschien wel een goed idee. Ik zal eens kijken of ik nog ergens zo'n ding heb liggen. Bedankt voor de tip!
  • Nou, heren, ik heb de oplossing, dacht ik.
    In systeemvoorkeuren kun je zoeken bij "toegankelijkheid" naar het toetsenbord en daar kun je het "toegankelijkheidstoetsenbord" aanzetten. Het verschijnt dan op je scherm. Vervolgens klik je op de eigenschappen van je Magic Keyboard en klik op " wijzig naam". Vervolgens verwijder je de batterijen uit je keyboard waardoor de verbinding verbroken wordt. Met je muis en het Toegankelijkheidstoetsenbord kun je nu een nieuwe naam intypen. De oude naam blijft wel bestaan maar dat is maar voor eventjes. Vervolgens zeg je "gereed". Sluit de voorkeuren. Stop de batterijen opnieuw in je keyboard, verbind die met je Mac en controleer de naam van je keyboard. Gelukt!!!
  • @janhen, had precies zelfde probleem met Magic Mouse. Jouw oplossing werkt perfect! Ga naar naam wijzigen, batterijen eruit, naamwijzingen, batterijen erin en gaan! Top
  • @janhen
    Dank voor je toetsenbord oplossing.
    Had hetzelfde probleem. Oude naam kwam steeds terug.
    Jouw oplossing is perfect.
    Naam eindelijk gewijzigd.
    Top!
Log In of Registreer om te reageren.