Email backup terugzetten lukt niet

Hallo,

Ik maak ieder maand een backup met Time Machine op een externe HD die ik middels usb aangesloten heb om mijn iMac.
Nu wil ik emails terugzetten uit een bepaalde backup van 3 maanden geleden.
Ik zet de externe HD aan en start het emailprogramma op. Met het emailprogramma aan activeer ik de Time Machine. Normaalgesproken (en zo deed hij dat ook in het verleden) krijg je dan de backups te zien die ik gemaakt heb en kan ik emails terugzetten. Echter meteen na het activeren van de Time Machine wordt het emailprogramma afgesloten met als gevolg dat ik niet bij mijn backups kom.
Heeft iemand enig idee waar dit door komt ? In het verleden werkte dit wel.
Ik gebruik MacOs 10.15 Cathalina.

Hoor graag van jullie.

Mvg, Fremer

Reacties

  • Opgeslagen mails(mappen) op je Mac kun je terugvinden via je Bibliotheek onder Mail-V7...
    Deze kun je terugzetten via een Tim Machine backup.
  • Beste JMR,

    Dank voor je reactie maar ik kom de map Mail-V7 nergens tegen in de bibliotheek.
    Voor de goede orde: ik kon tot een maand of 3 terug gewoon m'n mails terugzetten volgens de voorgeschreven procedure. Zie:https://www.iculture.nl/tips/time-machine-email-terughalen/
    Nu lukt dat dus om een of andere reden niet meer.

    Mvg, Fremer
  • Beste Fremer, met je bovenstaande link werkt het hier ook niet(Catalina).
    Zodra Time Machine de opeenvolgend backups toont met Mail geactiveerd verdwijnt die volledig...vermoed dat dit een bug is.
    Opgeslagen mails op je mac terugzetten via V7en Time Machine lukt wel maar daarvoor moet je wel de verborgen bibliotheek weergeven.https://www.appletips.nl/os-x-lion-de-bibliotheek-map-zichtbaar-maken/




  • Beste JMR,
    Ik heb de verborgen bibliotheek gevonden middels de door jou aangegeven werkwijze.Dus ook de map mail/V7.
    Neemt niet weg dat ik hiermee geen mail van bv 3 maanden geleden terug kan halen.Die staat wel in de Time Machine backup van 3 maanden terug.Maar ja dat werkt niet meer om die terug te halen zoals jezelf hebt gezien.
    Overigens heb ik vanochtend wel even een nieuwe Time Machine backup gemaakt op een andere externe schijf en wat schetst mijn verbazing: hiermee werkt het weer wel om via het mailprogramma de backup terug te halen.Maar dat zijn alleen maar de mails die nu op de hd staan omdat dit een backup is van vanochtend.
    In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Log In of Registreer om te reageren.