Synchronisatie agenda's iPhone en iPad

October 2013 aangepast in iCloud
Ik ben op zoek naar een duidelijke handleiding hoe ik de apparaten in moet stellen om exact gelijke agenda's te hebben op iPhone en iPad. Zoals bij Instellingen/E-mail,contacten,agenda's en ook bij Agenda/agenda's. Ik snap niet goed wat ik onder mijn standaardagenda verstaan wordt en het plaatsen van de vinkjes niet. Ik heb bij het terugzetten van een reservekopie geconstateerd dat de inhoud van de agenda niet is teruggezet.

Reacties

  • Misschien is het handig als je er ff bij vermeld welke agenda-dienst je gebruikt.(Apple, Google, Live)
  • Ik gebruik de standaard agenda van Apple met daarnaast een abonnementsagenda op voetbal en verjaardagen
  • Wat rob1998 bedoeld is welke dienst je gebruikt om je agenda's te delen.
    Kijk je agenda app op welk IOS device dan ook kan heel goed je agenda bijhouden op het device dat je gebruikt.
    Wil je echter op meerdere devices een agenda synchroon houden dan moet je gebruik maken van een dienst die deze data in de zgn. Cloud zet, dit kan zijn iCloud van Apple maar ook agneda's van Google en velen anderen.

    Ik heb bijvoorbeeld iCloud van Apple, ik heb daarvoor een iCloud account bij Apple waar ik mijn Mail, agenda's, notities, bookmarks en nog wat andere zaken in onder gebracht heb, deze zaken kan ik op ieder device aan en worden ook nog synchroon gehouden zolang ik op al die devices ook ingelogd ben onder dezelfde iCloud account.

    Lees op je gemak en uitvoering anders de volgende link even door.
    http://www.apple.com/nl/support/icloud/getstarted/
  • Ik gebruik iCloud om de agenda op meerdere devices synchroon te houden. Ik heb inmiddels allerlei documenten van Apple gelezen m.b.t. dit probleem, maar ik lees nergens of de activiteiten uit de standaard agenda van Apple op de iPad of iPhone inderdaad gebackupt worden en hoe en waar ze worden opgeslagen.
  • October 2013 aangepast
    Als je iCloud gebruikt en je zet een back-up terug dan zal je agenda's niet gevuld worden met gegevens uit iCloud.
    Dit gebeurd pas nadat je op het device ook ingelogd bent met je iCloud account én je ook hebt aangegeven (via de schuif knoppen) dat de agenda's van iCloud weergegeven moeten worden.

    Met een standaard agenda wordt bedoeld de agenda die voor iedere nieuwe afspraak wordt gebruikt zonder dat je deze hoeft te wijzigen, vanzelfsprekend is dit alleen aan de orde als je meerdere agenda's gebruikt (bijvoorbeeld: privé, werk, sportvereniging etc.)

    Van iCloud wordt niet echt een back-up gemaakt, deze gegevens staan in de zgn. Cloud en kunnen vanaf ieder door jouw gebruikte toestel benaderd worden, overigens zal Apple er zorg voor dragen dat deze gegevens niet verdwijnen mocht er een serieus groot server probleem zijn bij Apple)
  • sinds de nieuwe update naar ios7 kan ik geen afspraken meer opslaan op mijn iphone 4... wie kan mij hier mee helpen... is erg lastig zonder agenda...
Log In of Registreer om te reageren.