Afspeellijsten overzetten van Mojave naar Catalina

Op mijn Mac Pro met Mojave staan thuisvideo's en daar zijn ook afspeellijsten gemaakt. Ik wil deze overzetten naar mijn iMac met Catalina.
Met Mojave (iTunes) gekozen voor exporteren en dan worden deze opgeslagen in iCloud.
In Catalina naar AppleTV+ thuisvideo's en wil deze lijsten importeren maar er gebeurd dus helemaal niets. Ook andere manieren geprobeerd zoals Airdrop en een DVD gebrand maar niet het gewenste resultaat. (staan de afspeellijsten in iTunes in een ander format of zo ?).
Op mijn Macbook Pro met High Sierra werkt het allemaal zoals het behoort maar dan is het wel van iTunes naar iTunes.
Mijn vraag: WAT DOE IK FOUT, OF WAT IS DE TIP OM DIT WEL VOORELKAAR TE KRIJGEN????

alvast dank
Stef

Reacties

  • Ik heb hetzelfde probleem Stef. Ben er nog niet achter gekomen hoe ik mijn afspeellijsten kan overzetten naar Muziek in Catalina. Het schijnt met updaten van Mojave naar Catalina automatisch te gebeuren maar ik heb een schone installatie uitgevoerd. Met importeren vanuit de Muziek app heb wel al mijn losse nummers in Muziek staan maar geen afspeellijsten. Niet te gebruiken dus. Vreemd ook dat er nergens iets te lezen is over hoe je dit dan moet doen na een clean Install. Heeft iemand een tip? Tnx.
  • Ben er al uit. Was wel ff zoeken.
    Ik ga er van uit dat je een clean Install hebt gedaan en de Muziek app in Catalina leeg is.

    Wat heb je nodig hebt is een werkende iTunes op Mojave.
    Ga in deze iTunes naar Archief en kies Exporteer Afspeellijst.
    Kies als Structuur geen Unicode-tekst maar XML en bewaar deze als Muziek.xml op je bureaublad.

    Ga in Catalina Muziek app naar Archief en kies de map in Mojave of op een externe harddisk waar al je muziekbestanden staan en kies Importeer. (Cmd+O)
    Muziek app zet nu alle nummers in je nieuwe bibliotheek in Catalina zonder afspeellijsten.

    Vervolgens ga je in Catalina Muziek weer naar Archief en kies Bibliotheek-Importeer Afspeellijst en kies je het Muziek.xml bestand op je bureaublad.

    Afhankelijk van de grootte van je bestanden kan dit even duren. Muziek app gewoon laten draaien.

    Succes!!
Log In of Registreer om te reageren.