RansomWhere app tegen ransomware wel of niet installeren?

Op de laatste iCreate staat dat je het beste Ransomware op je Mac kan installeren.
Maar als ik mijn Mac voorzien heb van een schone installatie, krijg ik het probleem dat mijn ToTalAV antivirus gezien wordt als een soort virus en word verwijderd.
Is het wel verstandig om Ransomware te installeren????


Reacties

  • KorKor
    February 2020 aangepast
    Dat heb je niet goed gelezen, ransomware is iets dat je absoluut NIET op je Mac wil hebben.
  • Zelf op je eigen Mac ransomware installeren? Hier gaat iets mis.
  • Hallo Kor,
    Volgens mij heb ik het goed gelezen, zie link -
    https://www.icreatemagazine.nl/workshop/ransomware-mac-beschermen/
    Wat nu, wel if niet installeren??
  • Je hebt het over 'Ransomware', en niet over 'RansomWhere', zijn toch twee verschillende dingen, vandaar ook mijn reactie.
  • Oh, je bedoelt RansomWhere. Nee, ik zou het niet installeren, ik zie het nut niet.

    Dat artikel van iCreate is pure bangmakerij. Die ransomware aanvallen, zoals die van de Universiteit van Maastricht zijn gerichte aanvallen van criminele groepen. Ze kiezen hun doel uit, dringen binnen en na alles in kaart te hebben gebracht doen ze de aanval. Grote aanvallen tegen particulieren zoals WannaCry hebben plaatsgevonden op Windows systemen. De Mac heeft tot nu toe nauwelijks te vrezen gehad van malware.

    Dat betekend natuurlijk niet dat je niks te vrezen hebt, maar het risico voor de Mac valt tot nu toe mee. Als je van tijd tot tijd een ant-virus programma zoals Malwarebytes draait, dat lijkt mij beter dan je systeem dicht te timmeren met RansomWhere.
  • allemaal bedankt, dan installeer ik het niet.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Op zich heeft de maker van RansomWhere wel goede apps, oversight hebben wij bijvoorbeeld ook aanbevolen. Denk dat RansomWhere wel een goede app is, maar misschien inderdaad beter voor bedrijven en kleine ondernemingen. Als je je koppie erbij houdt, is er weinig aan de hand.

    Meer info over Ransomware op een Mac: https://www.appletips.nl/ransomware-mac-ios/
  • In de nieuwe icreate komen ze met 3 programma’s tegen ransomware en andere aanvallen.
    Het zijn de programma’s RansomWhere. LuLu en BlockBlock.
    Ik weet dat het antwoord meestal nee is omdat ook allemaal te gebruiken op Apple mac / imac.
    Wie heeft met deze programma’s ervaring en heeft het zin om ze toch te downloaden via icreate.
    Ik ben maar een leek dus hoor graag nader info.
    Groetjes Frank en bedankt.
  • Oké, maar zijn er dan aanvallen in het wild op de Mac? De ransomware besmettingen waar ik van gehoord heb zijn allemaal op dat andere platform. Verder heeft MacOS een ingebouwde bescherming (xprotect).
Log In of Registreer om te reageren.