Beste instellingen voor Cocktail voor een MacBook Air uit mid 2011 met OS X Mavericks

February 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Beste forum leden,

Ik ben de gelukkige bezitter van een MacBook Air uit mid 2011 :) , maar heb een paar vraagjes over de omgang van deze MacBook met de laatste OS X.

Ik merk dat de MacBook af en toe kleine haperingen vertoont met OS X Mavericks, en wil daarom het programma Cocktail gebruiken. ( https://www.macupdate.com/app/mac/10909/cocktail )

Maar, is dit aan te bevel? En wat zouden dan de beste instellingen zijn voor de MacBook zodat hij 'nog sneller' is, en er minder haperingen voorkomen?

Graag jullie advies, want ik zie door alle bomen het bos niet meer.

Gr,
Maurice

Reacties

  • March 2014 aangepast
    Nee dat is NIET aan te bevelen!
    Feit dat je denkt, hoopt, dat er software bestaat die je Mac sneller maakt betekend dat je een 'groentje' bent. In zo iemand zijn handen is Cocktail helemaal een ramp. Cocktail is voor mensen die weten wat ze doen en iemand die weet wat hij doet, die weet hoe een Mac in elkaar zit heeft Cocktail en familie niet nodig. Die gebruikt geen virusscanners en opruim programma's...
    Zie mijn veelgestelde vragen naslag werk bij punt 15 (helemaal onderaan)
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/561744/Veelgestelde vragen (bij problemen) op Macfora.pdf
  • Sorry hoor, maar zo'n reactie had ik al helemaal niet verwacht.

    Kom nou! Iemand voor 'groentje' uitmaken..., WAATT!

    Als ik de juiste instellingen weet die het beste zijn voor m'n Mac, dan weet ik toch wat ik doe! Of ligt dat aan mij....?

    Deze topic kan gesloten worden, want er komen toch ' de vreemdste' antwoorden op!
  • timoshatimosha    Moderator
    @Maurice

    Tooltjes zoals Coctail heb je niet nodig. De juiste instellingen voor jouw Mac zijn de instellingen van OS X. Daar hoef je zelf niets aan te veranderen.

    Ik weet dat je nog niet lang met OS X bezig bent. Dus, zet dat Windowsknopje in je hoofd uit, zet het nooit meer aan en "Think different".

    Op jouw verzoek zal ik het topic sluiten. Voor het overige: de deskundologen van vandaag zijn de groentjes van gisteren.

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.