permanent lege inbox in Mail terwijl er wel berichten zijn

Daar ben ik weer. Mijn moeizame relatie met Mail heeft een nieuw probleem opgeleverd: Mijn Inbox blijft leeg (0 berichten) ook nadat het activiteitenoverzicht aangeeft 93 berichten te downloaden. In de slimme map "vandaag ontvangen", die ik heb aangemaakt, vind ik wél berichten en ook in sommige accounts, maar de inbox blijft leeg. Wat snap ik niet?

Reacties

  • aanvulling: sinds vandaag kan ik een aantal berichten niet meer weggooien. Er verschijnt een waarschuwing dat een ######.emixbestand niet bestaat. bij#### staat een telkens ander nummer. Ik vermoed dat mail helemaal in de war is, want bij sommige binnengekomen berichten staat dat ze in de map "concepten" zitten. Is er een manier om Mail opnieuw te installeren? Ik vond wel een manier om het hele systeem opnieuw te installeren, maar vind dat nogal drastisch.
  • Ik werk al een tijdje niet meer met Je zou de mailbox kunnen El Capitan maar ergens in het bestand menu zou een optie moeten zijn om de mailbox te herstellen.

    Anders kun je het ook doen door alle programma's af te sluiten en vervolgens ⇧+⌘+G te toetsen

    en daar de volgende regel op geven

    /Library/Mail/V3/MailData

    verwijder dan de volgende bestanden
    Envelope Index
    Envelope Index-shm
    Envelope Index-wal

Log In of Registreer om te reageren.