Nederlandse app op Belgische Apple tv (eventueel met VPN)

Waar het om gaat... . Als belg wonende in België kom ik nogal eens vaker in Nederland. Redelijk wat series die op de Nederlandse commerciële stations worden uitgezonden vind ik best leuk.

Vroeger kon ik op mijn smart-tv de app SBS gemist gebruiken en op die manier toch een graatje meepikken van die series. Op zeker moment was de app in het buitenland niet meer bruikbaar, later werd ze vervangen door Kijk.nl en niet meer ondersteund door die tv.

Op de Apple TV 4K wordt dat wel ondersteund, maar helaas kan ik ze niet downloaden omdat dat toestelletje ingesteld is op een Belgische appstore.

Bestaat er nu geen workaround om die Kijk.nl app toch te downloaden en te gebruiken? Ik kan een VPN gebruiken op de Apple tv die het doet lijken of ik zit in Nederland.

tnx
Gert

Reacties

  • Via iMac wil dat wel eens lukken...... via Apple TV ?????
  • Blijkbaar via DNS adres aan te passen. Maar goed, de Nederlandse app store blijkt onbereikbaar :(
  • Volgens mij moet je met een tweede Apple ID werken. In onderstaand artikel lees je hoe je hieraan kunt komen. Voorbeeld is met de VS maar kan in jouw geval ook met een Belgisch en Nederlands ID. Suc6

    https://www.iphoned.nl/tips/amerikaanse-apps-downloaden/

  • Ik lees nu dat je een in Nederland geregistreerd telefoonnummer moet hebben. Prepaid nummer?
  • Kan ik misschien nog wel geregeld krijgen. Maar goed, wel jammer dat het zo'n romslomp moet zijn. Dan ga ik dat idee van dergelijke apps op de Apple tv maar laten varen. Per slot van rekening bezit ik ook nog een op Android gebaseerde NvidiaShield. Stukken instabieler natuurlijk, maar daar lukt dat wel mee. Men kan immers apps sideloaden op de Shield.

    Bedankt voor het meezoeken/denken.
Log In of Registreer om te reageren.