Icloud foto’s hulp nodig aub

Ik heb op mijn iMac ongeveer 90 GB aan foto’s in de Cloud. De foto app zelf geeft ook aan uit ongeveer 90 GB te bestaan. Nu heb ik twee vragen

1. Als ik iCloud uitschakelen op de iMac blijven de foto’s dan lokaal wel beschikbaar?

2. Als ik iCloud foto’s toch behoud en ook in schakel op mijn andere apparaten iPhone/iPad/MacBook waar ik ongeveer 900 foto’s op heb (iphone) worden dan de overige 98gb gewist of juist aangevuld op de overige appararen?

Reacties

  • KorKor
    January 2020 aangepast
    Punt 1
    Dat hangt van je huidige instellingen in de Foto's App op je Mac af.
    Bij Voorkeuren -> iCloud moet "Download originelen naar deze Mac" nu aanstaan. In dat geval staan al je foto's op je Mac en blijven ze op je Mac als iCloud Foto's uitzet.

    Punt 2
    Dit hangt ook van je instellingen bij die andere apparaten af. Als je bij je iPhone of iPad naar
    Intellingen -> iCloud -> Foto's gaat dan kun je kiezen tussen "Optimaliseer iPhone opslag" óf "Download en bewaar originelen". Bij de eerste optie worden die 900 foto's geupload naar iCloud. Als er voldoende ruimte is blijven ze op je device staan, indien niet dan worden ze vervangen door thumbnails, de overige foto's in iCloud zijn ook als thumbnails te zien op je iPhone. Als je ze wilt bewerken, dan wordt een versie met de volledige resolutie gedownload (als er een Internet verbinding is). Bij de tweede optie zal je iPhone proberen om je hele fotobibliotheek te downloaden naar je iPhone (niet aan te raden). Deze keuze kun je ook bij een MacBook maken, bij de in punt 1 genoemde Foto's App voorkeuren.
  • Bedankt Kor ik ga er eens naar kijken erg fijn antwoord
Log In of Registreer om te reageren.