Iphone S4 opnieuw instellen met nieuwe apple ID

Besten,

Ik probeerde mijn oude iphone 4S te configureren, zodat mijn dochter van 8 die thuis kan gebruiken. Om ervoor te zorgen dat ze niet aan mijn notities, agenda,... kan, maakte ik voor haar een nieuwe apple ID aan. Alle gegevens zijn ingevuld, ook creditcardgegevens. De SIM-kaart die gebruikt wordt komt uit een Windows-phone waarvan de batterij stuk is. Het is een sim-kaart enkel bedoeld voor dataverbruik. Er kan dus niet mee gebeld worden. Dit werkte prima bij de windows-phone.
Ik stelde de Iphone 4S opnieuw in en wiste alle vroegere gegevens. Ik logde in met de nieuw aangemaakte apple ID. Alles leek perfect te lukken.
Bij de eerste app die ik voor haar wilde installeren (whattsapp) kreeg ik onmiddellijk de melding 'deze apple id is nog niet gebruikt in de itunes store. Tik op 'bekijk' om in te loggen en je accountgegevens te controleren.'. Wanneer ik 'bekijk' kies, blijft hij vast zitten en verschijnt er niets. Wanneer ik online de accountgegevens van de apple ID controleer, lijkt alles helemaal oké.
Wanneer ik de iphone met een PC verbindt, herkent hij die niet.
Wanneer ik een software-update wil doen zie ik dat IOS9.3.6 gedownload is. Klik ik op 'installeer nu', blijft hij een draaiend cirkeltje tonen, maar gebeurt er verder niets.
Alle automatisch geïnstalleerde apps, internettoegang,... werken normaal.

Hoe krijg ik deze iphone aan de praat om gewoon wat eenvoudige spelletjes en whattsapp op te gebruiken?

Alvast bedankt voor de hulp.

Reacties

  • Als met de sim-kaart niet gebeld kan worden, heeft uw dochter dus geen 06-nummer en kan er volgens mij daarom ook niet ge-Whatsappt worden.
  • WhatsApp zal volgende maand oudere versies van iOS en Android niet meer ondersteunen. Dit betekent dat de gebruikers met een oudere smartphone de toegang tot de meest populaire berichten-app zullen verliezen.
    Dit is ook voor een iphone 4s het geval
Log In of Registreer om te reageren.