Flmpjes niet te zien/importeren in Foto's?

Net aan een nieuwe iMac begonnen met (helaas...) nu Foto's ipv iPhoto. Alle oude gebeurtenissen met foto's en filmpjes zijn netjes te zien. Echter als ik een nieuwe import begin vanaf mijn camera (zowel camera er aan gehangen als kaartje in Mac gestoken) laat hij NIET de filmpjes zien die op de Camera staan. iMovie ziet ze wel en ook importeren lukt daar. Ik wil echter de paar korte filmpjes graag tussen de bijbehorende foto's in Foto's krijgen. Wat doe ik fout?? Hulp wordt erg op prijs gesteld. Met dank, Elke

Reacties

  • Net aan een nieuwe iMac begonnen met (helaas...) nu Foto's ipv iPhoto. Alle oude gebeurtenissen met foto's en filmpjes zijn netjes te zien. Echter als ik een nieuwe import begin vanaf mijn camera (zowel camera er aan gehangen als kaartje in Mac gestoken) laat hij NIET de filmpjes zien die op de Camera staan. iMovie ziet ze wel en ook importeren lukt daar. Ik wil echter de paar korte filmpjes graag tussen de bijbehorende foto's in Foto's krijgen. Wat doe ik fout?? Hulp wordt erg op prijs gesteld. Met dank, Elke
  • JMRJMR
    December 2019 aangepast
    in de Foto's app, onder Albums, Mediatypen, Video's...
    Daarin kun je de video's terugvinden die je zelf importeert, via Foto's, Archief, importeer,..hiervoor sla ik de video's wel op als bestand zodat ze terug te vinden zijn in mijn thuismap , anderzijds kan je via iMovie omgekeerd werken en je foto's integreren in een videofilmpje, Foto's is standaard aanwezig in de bibliotheek.


  • Dank je, maar helaas. Daar laat hij netjes de filmpjes zien die in mijn al aanwezige iPhoto gebeurtenissen stonden. Het gaat me om nieuwe import vanaf camera/SD kaart. Foto ziet die filmpjes niet?
  • JMRJMR
    December 2019 aangepast
    Eigenaardig, hier kan ik praktisch in de Foto's bibliotheek onmiddellijk de video's zien die gemaakt zijn met de iPhone, en ook als ik een micro SD met videobestanden in de Mac(Catalina) stop, kunnen die in dezelfde bibliotheek geïmporteerd worden.zie screenshot...



Log In of Registreer om te reageren.