Bijna alle bestanden zijn verdwenen

Hoe kan het dat in de afgelopen week bijna al mijn bestanden zijn verdwenen? Waar zijn ze? Hoe krijg ik ze terug?

Ik heb begin december mijn iPad Air2 16GB Wi-Fi vervangen door de iPad Air 3e generatie 256GB Wi-Fi. Aanvankelijk waren alle bestanden uit iCloud nog bereikbaar met de nieuwe iPad en ook met mijn iPhone 8. Toen ik bij de instellingen keek, op 19 december, zag ik echter de mededeling staan dat een aantal bestanden niet beschikbaar was.

Ik bewaar al jarenlang mijn hele administratie in iCloud, dus ik ben zwaar gedupeerd. Wie heeft er een oplossing voor herstel?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Begin bij het begin en kijk na op www.icloud.com of alle bestanden daar nog aanwezig zijn.
  • Inderdaad. Als ze niet in de mappen staan, dan heb je bij iCloud instellingen links onder Geavanceerd en daar vind je Herstel bestanden. Als het goed is worden 30 dagen lang gewiste bestanden bewaard.
  • Check. Alle bestanden - op een paar na (vreemd toch?) - zijn echt verdwenen, en ik krijg ze niet terug via Herstel Bestanden. Ik heb ze ook zelf niet verwijderd en ze staan ook niet in “onlangs verwijderd”. Op 13-12-2019 blijk ik de nieuwe iPad te hebben geconfigureerd. En op 19-12-2019 na de auto-reservekopie blijken de meeste bestanden weg te zijn. Waren de bestanden misschien gekoppeld aan de vorige iPad? Mijn accountgegevens zijn echter niet veranderd dus dat zou toch niet mogen? En waarom staat er dan nog wel een klein deel van de oude bestanden in iCloud?
  • P.S. het gaat met name om Pages en Numbers docs.
  • Vervelend. Het enige dat ik kan verzinnen is Apple support bellen, misschien kunnen ze je helpen.
Log In of Registreer om te reageren.