wachtwoord vergeten van beheerder en ook de naam

Na het installeren van een extra account voor de kids ben ik onaandachtzaam geweest en heb mijn eigen beheerdersnaam en -wachtwoord veranderd zonder te noteren. IK ben het kwijt. Bij updates wordt er mij voortdurend naar gevraagd...maar tevergeefs.
Hoe vind ik dat terug?
IK gebruik op de mac High Sierra. Dank

Reacties

  • Is er echt niemand die hierop n antwoord weet?
  • Hierbij gaat men ervan uit dat men toch één element kent. IK ken niet de juiste beheerdersnaam en ook niet het juiste wachtwoord. Vind ik dat niet in "sleutelhanger"?
  • timoshatimosha    Moderator
    De juiste beheerdersnaam is ook de naam van de thuismap in Finder. Hopelijk kan je die wel zien.
  • Ik vermoed dat het de naam is die ik terugvind bij iMac van...
    En dan?

    Alvast veel dank voor je geduld!!

  • timoshatimosha    Moderator
    De naam van de administrator is ebra (zie de home directory - folder met huisje).
  • Nuttige tip!! Bedankt.
    Heb het geprobeerd, bv in systeemvoorkeuren om er zodoende slotje te openen.Maar vroeger gebruikte wachtwoorden lukken niet. Wat kan ik nu nog verder doen?

    Merciekes.
  • Ebra,

    Ik heb het zelfde gehad bij mij zuster haar ipad, ze was ook alles kwijt, toen met aankoop bon naar Apple Amsterdam gegaan en daar konden ze hem resetten. Maar je moet echt kunnen aantonen met de aankoop bon anders helpen ze je niet.
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2019 aangepast
    @frankf

    Een Mac is niet hetzelfde als een iPad!

    @ebra

    Heb je al geprobeerd om het wachtwoord te resetten met het Apple ID? Als dat ook niet werkt dan gebruik optie #3 of #5 van het onderstaande artikel:

    https://www.cleverfiles.com/help/reset-password-mac-howto.html


  • Heb ik geprobeerd om via Apple ID te resetten.
    Dat lukte fijn, maar wanneer bij een upgrade naar beheerder en wachtwoord werd gevraagd waren deze gegevens niet correct.
    Probleem blijft wie de beheerder is, want er is een account voor de kids (gast) en een voor mij met de volledige naam "etienne bracke". Maar volgens finder is mijn beheerdersnaam "ebra".
  • Timosha,
    Foutje van mij dacht dat het een ipad was dus voortaan moet ik beter lezen.
  • Het blijft een onopgeloste zaak. Iemand stelde voor om alles opnieuw te installeren om zodoende een nieuwe beheerder te krijgen. Serieus werk....
  • KorKor
    January 2020 aangepast
    Je kunt de aanwijzingen van onderstaande website proberen. Of het werkt weet ik niet, maar nee heb je ....

    https://www.macworld.co.uk/how-to/mac-software/change-admin-password-mac-3535328/

Log In of Registreer om te reageren.