Volume van MP3's aanpassen

November 2019 aangepast in macOS 10.15 Catalina
Heb toch vaak het volgende probleem dat het ene mp3 bestand harder of zachter afspeelt.
Ondanks dat ik bij de muziek app instellingen bij geluidscontrole vinkje heb gezet.
Ik vind dus de geluidscontrole niet perfect werken.
Mijn vraag is bestaat er een goed programma om dit allemaal aan te passen aan een volume sterkte, zodat ik niet steeds aan de volume knop moet draaien, van de Imac of van mijn versterker.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Titel in hoofdletters aangepast!
  • Ik gebruik daar "MP3GainExpress" voor, is ook nog gratis.
  • Lebro,
    Bedankt die had ik ook gezien maar kon hem alleen maar vinden voor windows, maar naar speurwerk ook gevonden voor de apple.
    Dus er kan een slotje op.
  • December 2019 aangepast
    Heb nog steeds vaak last van het volgende probleem dat het ene mp3 bestand harder of zachter afspeelt.
    Ondanks dat ik bij de muziek app instellingen bij geluidscontrole vinkje heb gezet.
    Ik vind dus de geluidscontrole niet perfect werken. Heb ook geprobeerd wat Lebro gaf als oplossing ("Ik gebruik daar "MP3GainExpress" voor", is ook nog gratis) .Maar het blijft slecht.
    Mijn vraag is bestaat er een goed programma om dit allemaal aan te passen aan een volume sterkte, zodat ik niet steeds aan de volume knop moet draaien, van de Imac of van mijn versterker.
    Het is vooral bij afspeellijsten. Wie weet doe ik het zelf verkeerd hoor maar zie ook geen uitleg hoe e.e.a werkt.
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • December 2019 aangepast
    Hoi Lebro,
    Sorry dat ik je stoor maar wie weet kan jij me helpen met een goede uitleg hoe MP3gain werkt op de Imac.
    Wat ik doe ik sleep de cd naar MP3gain en klik dan op apply gain en dan gaat hij alles aanpassen, maar dan moet ik dat ergens opslaan of andere actie onder nemen. heb al gezocht op google maar zie het alleen uitgelegd voor windows. Ik hoop dat je me kan helpen zou je erg dankbaar zijn.
  • Gebruik je wel MP3GainExpress versie 2.3.2? (laatste update 17/12/2019). Je kan hier alleen MP3 files of folders toevoegen "Apply Gain" klikken en alle volumes worden gelijk gezet. Je kan geen cd slepen naar MP3GainExpress, eerst moet je de cd rippen naar mp3 bestanden.
  • December 2019 aangepast
    Lebro,
    Bedankt dit is wat ik ook doe maar ik dacht dat je ze moest opslaan in een nieuwe map.
    Maar ik vroeg dit ook omdat er een paar toch kwa volume erg hoog bleef, en ik weer het volume moest aanpassen.Dit is voornamelijk hoorbaar in een afspeellijst.
    Top groetjes Frank
Log In of Registreer om te reageren.