Groot aantal foto’s verwijderen

Ik zou een bepaalde hoeveelheid foto’s op men iPhone willen verwijderen. Doet men dit, desondanks dat het over een groot aantal gaat, toch best gewoon in de foto app op de iPhone? Of kan dit evengoed door de iPhone op een pc aan te sluiten en ze daar via verkenner te verwijderen? Of wordt op deze wijze niet correct de door de foto’s gebruikte geheugenruimte terug vrij gegeven?

Mvg, Vic

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    December 2019 aangepast
    Als je foto's gaat verwijderen met de Windows verkenner gaan de indices in de Foto's app op de iPhone in ieder geval niet bijgewerkt worden. Misschien ontstaan er ook problemen als de verwijderde foto's ook in albums staan. Albums zijn ook indices die moeten bijgewerkt worden.

    De gegevens van de foto's op een iPhone/iPad worden bijgehouden in een SQLite database.

    Het is misschien verstandiger om de foto's in iCloud te verwijderen. Op de Windows PC met iCloud voor Windows of op de iCloud webpagina. Dan worden de wijzigingen in ieder geval gesynchroniseerd. Dit werkt natuurlijk alleen als je de iCloud Fotobibliotheek gebruikt.
  • Thx Timosha,

    Voor deze snelle en deskundige respons. De foto’s staan voor de moment enkel op men iPhone. Het is omdat ik iCloud zou willen activeren dat ik eerst de foto’s op men iPhone wat wens op te ruimen. Het zal misschien iets meer tijd kosten maar ik zal ze in de foto app selecteren en verwijderen.
Log In of Registreer om te reageren.