Pages op iPad in de Nederlandse taal

Hallo, ik hoop op het goeie adres te zijn, want ik zit met een probleem in de tekstverwerker Pages op IPad. Ik krijg alleen maar rooie streepjes onder mijn woorden van de automatische correctie in het Nederlands. Ook al stel ik Nederlands in, in mijn documenten in Pages die correcties blijven maar terug komen over de hele pagina die ik schrijf.
ik schrijf in het Nederlands, op een ”azerty keyboard” Frans keyboard. Op een Franstalig systeem op mijn iPad omdat ik in Frankrijk woon en werk en ik niet iedere keer de taal van de hele iPad wil veranderen en het prima werkt in andere programma’s. De iPad herkent tegenwoordig de taal waarin ik schrijf.
het zit mij dwars dat ik niet de oplossing kan vinden en zou graag pages willen blijven gebruiken.
Ik heb die correctie nodig voor mijn werk.
Hoe kan ik deze app programmeren om in het Nederlands te schrijven zonder het hele systeem om te hoeven gooien in het Nederlands.
Heeft iemand een oplossing? Ik heb de app al een keer gewist en opnieuw geïnstalleerd maar niets helpt.
Hopelijk kan iemand een oplossing vinden en wil die graag mij helpen. Tot gauw Susan

Reacties

  • Je zou een NL toetsenbord kunnen toevoegen. Via het wereldbolletje onderaan kun je deze selecteren en zal je Nederlands kunnen schijven, of een Belgisch/Nederlands azerty keyboard toevoegen (even geen iPad bij de hand). Met een andere taal toetsenbord hoef je niet de systeemtaal te veranderen.
Log In of Registreer om te reageren.