Apparaat om videobandjes van camcorder over te zetten naar iMac

Heeft iemand ervaring met het overzetten van videobandjes van een camcorder (begin 2001) naar een iMac? Bestaan daar apparaatjes voor die je tussen de camcorder en de iMac kan gebruiken?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2019 aangepast
    Geef nog even aan of het over een analoge of digitale camcorder gaat. Digitale camcorders uit het begin van deze eeuw hebben meestal een FireWare aansluiting.

    Als je een iMac met Thunderbolt aansluitingen hebt kan je een Thunderbolt naar FireWire adapter gebruiken.

    Geef ook aan welke iMac je gebruikt.
  • Timosha, je hebt gelijk, wat meer info is in dit verhaal natuurlijk handig. De camcorder is digitaal en heeft als uitgang een 4polige FireWire (Sony i.LINK), de iMac heeft als ingang twee Thunderbolt 3 (USB-C) poorten. Ik heb een kabel met aan de ene kant de 4 polige FireWire en aan de andere kant een 6-polige FireWire 400 Male. Verder heb ik een adapter om de 6-polige FireWire 400 om te zetten naar een 9-polige FireWire 800. Is de oplosing dan als volgt? Aankoop 1: adapter Thunderbolt naar FireWire adapter en Aankoop 2: Van Thunderbolt 3 naar Thunderbolt 2 adapter Of is er een nog een andere oplossing?
  • Ik heb bovenstaande 2 adapters aangeschaft en het werkt prima. Ik kan nu dus mijn oude dv-bandjes op mijn iMac in iMovie importeren. Probleem opgelost, discussie kan op slot.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.