Eenzelfde fotobibliotheek voor twee verschillende iCloud accounts ?

Iemand een idee of tips hoe ik volgend "probleem" kan oplossen ?

M'n vrouw en ik hebben elk ons eigen Apple ID.
Ideaal voor onze eigen Apple Music voorkeuren, paswoorden, iCloud opslag, Agenda etc ...

Enkel voor Foto's zou het handiger zijn dat we eenzelfde bibliotheek konden gebruiken. We hebben massa foto's van de kinderen die in albums per maand gerangschikt zijn. Dit delen lukt blijkbaar niet, ook al hebben we gezinsdeling.
Nu sturen we telkens de nieuwe foto's via gedeelde map naar elkaar om die dan op een identieke manier in de eigen bibliotheek te plaatsen.

Is er een mogelijkheid dat we eenzelfde bibliotheek linken aan onze eigen Apple ID ? Kan ik toch bepaalde mappen en albums delen ? Andere tips ?

Alvast bedankt !

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Wat ik zou kunnen bedenken is het volgende: iCloud foto's uitschakelen en foto's/albums synchroniseren via Finder (Catalina) of iTunes (Mojave en ouder).

    Anderzijds kan je ook kiezen voor een foto dienst zoals Picasa, die automatisch foto's uploaden naar een online drive, zo kan je beide de foto's online raadplegen.
  • Synchroniseren via Finder ga ik proberen, wist niet dat dit kon in Catalina.

    Bedankt voor de tip !!
  • hello
    mijn vrouw en ik hebben ook elk ons eigen ID. Wat ik doe is gewoon mijn IPhone op mijn Mac (mijn inlogvenster) aansluiten en de foto's uit mijn IPhone op de Mac overzetten. Als dat gedaan is, doe ik hetzelfde met de IPhone van mijn vrouw. Op mijn inlogvenster en in dezelfde bibliotheek. En alle foto's worden netjes overgezet.
    Vooraleer ik ze in de foto app laat overzetten, vink ik de optie "verwijder onderdelen na het importeren" en importeer ze.
    Daarna synchroniseren ik beide IPhones, en klaar is Kees. Alle foto's staan op beide IPhones.
    Jos
Log In of Registreer om te reageren.